• Anonym (Nojig)

v.12 och mycket värk runt livmodern.

Hej! Jag är gravid i v12, vecka 13 på onsdag. Jag har haft extremt illamående sen v.7 och jätteömma och förstorade bröst.

Nu har symtomen börjat avta, är fortfarande äcklad av de flesta livsmedel och hulkar ifall jag befinner mig i en mataffär. Men jag kan numera äta och mår bara lite illa på sen kväll/natt.

Det som oroar mig är att jag har extremt mycket molvärk i ljumskarna, bäckenet, över venusberg och upp mot magen. Även börjat få ont i ryggen ner mot sidorna, särskilt när jag gått ett tag.

Nu idag tycker jag att det även känns hårt och ömt mellan venusberget och där magen börjar ungefär. Antagligen livmodern men ska den verkligen kännas hård och öm? 

Supernojig verkligen... Har sett bebis i v11 och då såg allt bra ut. Vet inte varför jag håller på såhär!

Någon som vet om detta är normalt eller som kanske själv är eller har varit med om det?

• Svar på tråden v.12 och mycket värk runt livmodern.
  • Limaliie

Mina symtom försvann i v 9 nått....de få jag hade förutom molvärken som återkom då och då.

Absolut kan livmodern kännas öm och hård är den ju...den börjar nog växa upp ur bäckenet nu

Svar på tråden v.12 och mycket värk runt livmodern.