• MoaElis

Köpa hund trots att man saknar jobb?

Jag skulle vilja köpa hund nr 2, men min mamma säger nej till det eftersom att jag saknar jobb... Jag studerar dock på distans och får 5 tusen i månaden. Jag har alltså råd till hunden. Men hon tänker att man borde ha ett fast jobb först. Men jag vill ju gärna köpa hunden nu, jag har tom varit och tittat på den.

Svara gärna på om ni tycker det är fel att köpa en hund om man saknar ett fast jobb, eller om ni (som jag) tycker att hon överdriver.

• Svar på tråden Köpa hund trots att man saknar jobb?
  • MoaElis

Tack för era åsikter men jag här bestämt mig för att köpa hunden, man lever bara en gång.

• BlippBlopp

Om du bor hos din mamma, är det hennes regler som gäller.

Så länge du lever på 5000kr i månaden kommer du aldrig kunna flytta hemifrån. Och ska du hyra ett rum kan det bli svårt att hitta nått som tillåter pälsdjur. Så du måste ha ett jobb till det. Har du någon som är redo att gå ut med hunden/hundarna då?

Har du ett sparkonto i fall hunden blir sjuk? Min mammas hund fick hjärninflammation och jag mins hon betalade minst 10 000 för rehab och veterinär. (Mins inte den exakta summan)

Du har ju redan en hund, varför är inte den tillräcklig? Låter som att du vill ha en till bara för att ha. Speciellt nu när läget uppenbarligen inte är det bästa.

Visa din mamma att du kan tänka lite långsiktigt istället.

• BlippBlopp
    MoaElis skrev 2014-06-03 09:49:06 följande:

Tack för era åsikter men jag här bestämt mig för att köpa hunden, man lever bara en gång.

Såg nu att du skrivit medans jag själv skrev svaret, så ignorera mitt inlägg!
  • MoaElis
    BlippBlopp skrev 2014-06-03 10:03:32 följande:
    Om du bor hos din mamma, är det hennes regler som gäller.
    Så länge du lever på 5000kr i månaden kommer du aldrig kunna flytta hemifrån. Och ska du hyra ett rum kan det bli svårt att hitta nått som tillåter pälsdjur. Så du måste ha ett jobb till det. Har du någon som är redo att gå ut med hunden/hundarna då?