• VaBussig

Hur är Cheap Monday jeans i storleken?? Behöver hjälp?

Jag ska skicka efter ett par Cheap Monday jeans. Det är det första paret som jag köper i det märket, så jag är superosäker på storleken.

Jag har för mig att när jag har tittat på de jeansen i butik (för ganska länge sen), så har jag tyckt de sett mycket små ut i storleken?

Jag har storlek 27  i jeans som Lee och G-star.

Ska jag ta samma storlek i Cheap Monday?
    Skickar med en länk på jeansen jag vill köpa. Någon som har dessa och vet hur de är i storleken?
    http://www.zalando.se/cheap-monday-second-skin-very-stretch-jeans-slim-fit-svart-ch621a036-955.html

Always on my mind Elvis Presley
  • Svar på tråden Hur är Cheap Monday jeans i storleken?? Behöver hjälp?
  • en rund boll

När jag har köpt cm så har jag alltid gått ner en tumstl i midjan.De töjer sig minst en hel storlek.
    Även om det bara står 2 % på second skin så är de jättestretchiga. 

• Paulina P P

Jag provade typ 10 par Cheap Monday jeans i deras butik. Alla var i samma storlek, dvs det stod samma storlek på dem, men när jag provade var vissa för små, andra för stora och några lagom. Så jag skulle aldrig åga beställa jeans av det märket.

• VaBussig
    en rund boll skrev 2014-06-03 13:48:44 följande:
    När jag har köpt cm så har jag alltid gått ner en tumstl i midjan.De töjer sig minst en hel storlek.
    Även om det bara står 2 % på second skin så är de jättestretchiga. 
    Om de är så jättestretchiga så måste jag nog ta min vanliga storlek, hade annars tänkt att ta en storlek större, men jag vill ju inte att de ska bli stora och sitta löst.
    Always on my mind Elvis Presley <3
  • en rund boll
    VaBussig skrev 2014-06-03 14:05:09 följande:
    Om de är så jättestretchiga så måste jag nog ta min vanliga storlek, hade annars tänkt att ta en storlek större, men jag vill ju inte att de ska bli stora och sitta löst.
    De kommer töja sig, det är bättre med en stl mindre. de ska sitta så man knappt kan andas i början :/
    Sen är second skin höga i midjan så om du tar för stor stl så kommer de glipa i svanken eventuellt. 
  • VaBussig
    en rund boll skrev 2014-06-03 14:07:31 följande:
    De kommer töja sig, det är bättre med en stl mindre. de ska sitta så man knappt kan andas i början :/
    Sen är second skin höga i midjan så om du tar för stor stl så kommer de glipa i svanken eventuellt. 
    Har länge velat ha ett par jeans med hög midja, men inte fastnat för några förrän nu. Hoppas att dessa 'r snygga, de ser snygga ut i alla fall.

Jag vill ju inte att de ska glipa, det r ju inte snyggt. Tycker ändå inte de ser så jättehöga ut i midjan...
  • VaBussig
    Paulina P P skrev 2014-06-03 14:03:11 följande:
    Jag provade typ 10 par Cheap Monday jeans i deras butik. Alla var i samma storlek, dvs det stod samma storlek på dem, men när jag provade var vissa för små, andra för stora och några lagom. Så jag skulle aldrig åga beställa jeans av det märket.
    Jag vågar sällan heller skicka efter jeans, men eftersom Zalando har fri frakt och fri retur så kostar det ju inget att skicka tillbaka eller byta storlek.
  • Hallabalooo

Ja, stretchjeans töjer sig, så de ska vara tajtare i midjan när de är nya. De drar ihop sig litet på längden också, så det är bra om benlängden är litet generös.

Jag har provat en hel del olika jeansmärken, och jag har aldrig stött på ett märke som varit så ojämnt i storleken som just Cheap Monday, Gör man sig det besväret att hitta ett ex som sitter bra, eller egentligen kommer att sitta bra, så ger ju Cheap Monday bra valuta för pengarna.

På mig, kille, var det lågmidjemodellerna som satt bäst.

Svar på tråden Hur är Cheap Monday jeans i storleken?? Behöver hjälp?