• VåraHjärtan

snart bebis?

Har nu ett tag längtat efter ett barn men min pojkvän har inte varit redo..han har sagt att ungefär om 3 år osv..

men efter ett bråk i helgen om barn så kom han igår och vi börja prata om barn..
    Då började han lätta och ju mer vi pratade om det så börja han känna att han ville bli pappa..

Vi pratade om att skaffa större bil, för han ville ha då en säker bil.. Pratade om hur barnkammaren skulle se ut och vart vi skulle köpa vagn! Pratade om dagis som ligger gångavstånd från lägenheten, mm och med mera =)... En helt underbar kväll =).
    Pratade om hur våra föräldrar skulle regera ,men alla skulle bli överlyckliga =).
    Pratade och myste en hel kväll och han sa att han ville bara smälta tanken först och så fick vi se när det sker..
    Åhh vet ni hur glad jag är??

Denna stund har jag väntat på och trodde aldrig den skulle komma!.

Jag slutade med mina p-piller den 4 februari.. och har nu mens... Hoppas att han kanske har hunnit smälta det till min ägglossning *ler stort*.. =)

• Svar på tråden snart bebis?
  • trollnatt

oj vad spännande lycka till /kram

• VåraHjärtan

trollnatt::
    tack så mycket =).. ska bli jätte spännande! =)

• mollo

lycka till!!!
    det var samma för mig, jag ville men inte han. nu är vi inne på försök tre. kram

• VåraHjärtan

jag hoppas det tar sig ganska snabbt.. Måste vara jobbigt att vänta på mensen varje månad och hoppas att man snart blir gravid!.

Vi har varit gravida en gång innan men gjorde då abort.. Blev på smällen ganska fort då..Hoppas på liknade =).

• VåraHjärtan

Någon med som kastade pillerna i februari? =)

• kickos

Ne, men jag avundas dig! Är ett bråk allt som krävs?!

• kickos

Ne, men jag avundas dig... Är ett bråk allt som behövs?

• VåraHjärtan

Det har krävts två bråk och en massa timmar på barnprat för att få honom att tänka efter lite.. Få honom att förstå att hans stora intresse för bilar slutar inte bara för att han får ett barn!.

Han har inte direkt velat ha barn innan på ett bra tag men efter allt mitt tjat ;) och våra barnprats-stunder så har han själv fått intresse för att skaffa oss en liten en!.
    Men vi har inte direkt börjat på allvar!
    Kastat p-pillerna har vi men har sex som vi vanligt!. Kommer det ett Plus nu så gör det och vi blir överlyckliga men kommer det inget så finns det fler försök!. =)

• VåraHjärtan

Tack =).. Har första fertila dag idag och ägglossning på lördag!. =)

• Underbara ängel

Åhh vad kul för dig.. Lycka till.. Min sambo å jag slutade åxå med p-piller för ett tag sen.. Jag har pratat jättemycket om barn men han har inte riktigt vart inne på samma spår som mig.. Vi sa mer att om vi blir med barn så blir vi.. Men när vi flyttade till vår nya lägenhet så när vi myste lite så frågade han om jag ville förlova mig med honom.. Mitt svar var naturligtvis JA!! Och när jag sa det så sa han "Då tycker jag åxå att du ska ta reda på vilken dag du har ägglossning, så vi kan få ett underbart kärleksbarn tillsammans" Den 22:a februari ska jag testa ÄL-test!!! *glad*

Svar på tråden snart bebis?