Då jag är bekant med en person som jobbar just med foderhundar åt försvarsmakten blev vi tillfrågade om vi kunde tänka osa och ta hand om en tik ett tag då fodervärdarna inte kunde ha kvar henne. Då vi inte hade hund just då gick vi med på det. Man får med typ koppel, halsband, borste. Tror även matskålar och en bädd skulle följt med men det gjorde det inte. Fm står för foder som du får skickat till dig, dock inte hem utan till ett ombud. Du får välja själv om du vill träna med hunden, men inget måste. Du bör inte ha hunden lös för skulle den springa bort blir du ersättningsskyldig till fm, och det var en bra slant har jag för mig. Fm ordnad träffar där man kan träffa kullsyskonen och få lite tips med träning eller allmänt. När hunden är ca 1,5 år blir du kallad till en plats där fm gör ett L-test på hunden, går den igenom det så tar dom över hunden. Går den inte igenom så får du välja om du vill överta hunden, gör du inte det så kommer den omplaceras. Tar dom över den kan du om du vill få reda på efter en tid till vad den kommer utbildas som. Hoppas du fått lite mer koll. Bara å fråga om du undrar nåt, så ska jag försöka svara.