• Autumnleaf76

HJÄLP! kräkningar och feber?

Dotter ett, 10 månader, blev snorig natten till onsdag och sedan hög feber. Har legat mellan 38,5 och 39,3 under dagen med alvedon. Ätit som vanligt.

Dotter två, 2 1/2 år, tempa 38,6 på kvällen. Lite senare 38 i temp och fick en alvedon 19:30. Väckte oss vid 23 och kräktes. Hade då bara 37,5 i temp. Kräks nu med ca 10 minuters mellanrum.

Jag har varit förkyld men är frisk nu. Pappan har hostat och är hes, är inne på tredje veckan med det.

Kan kräkningarna bero på något annat än magsjuka?

Eller har vi sån jävla otur :(

På 7 veckor har vi haft förkylning, magsjuka, öroninflammation och förkylning igen.

• Svar på tråden HJÄLP! kräkningar och feber?
  • Autumnleaf76

Dottern som kräks åt ett äpple och en pepparkaka till mellis på eftermiddagen, ville inte ha middag och tog bara ca 1 dl välling mot för vanliga 2,5 på kvällen.

Varit på dagis idag och igår. Före det hemma tre veckor pga ögoninflammation som jag glömde nämna bland alla sjukdomar.

• Annelie 76

Det är nog tyvärr magsjuka. För vissa är det så här, sjukdomarna avlöser varandra. Min kusin har tvillingar och de är sjuka nästan jämt. Bacillerna överlever ganska länge på leksaker som varit i munnen bl.a...

• Autumnleaf76

Googlat på halsfluss och då kan barn kräkas står det. Stämmer det? Men kan halsfluss komma plötsligt?

Vid scharlakansfeber, kommer febern först?

• Autumnleaf76

Hon kräktes ca 6 gånger på en timme. Sedan sov hon lite men har kräkts ytterligare ett par gånger. Verkar lite hostig i samband med kräkningarna och är självklart rädd :(

Någon som vet om detta låter som magsjuka?

Googlat och får upp både halsfluss, scharlakansfeber och annat. Borde man ringa vårdcentralen?

Lillasyster hostar, rejält snorig och febern går inte ned. Pappan hostar rejält och är hes. Kan vi ha några stretokocker i huset som gör allt detta?

Eller är det bara att inse att vi har oturen att återigen fått magsjuka i huset och även en hemsk förkylning?

• jojjo78

Kan ju vara både halsfluss och magsjuka som spökar. Tror nog  inte att man kräks så mycket av bara halsfluss. Min son har haft många halsfluss och har aldirg kräkts av det.

Lycka till

• Autumnleaf76

Enligt läkaren var det inte ovanligt att små kräktes när det var halsbekymmer. Ex scharlakansfeber ger illamående.

Men hon kräktes sist ca 04 natten till torsdag och sedan dess inget mer och vi har hållt oss isolerade ifall att. Förutom ett besök på vc men då fick vi komma in direkt.

Ingen av oss andra sjuka. Än.

Svar på tråden HJÄLP! kräkningar och feber?