• Anonym (orolig)

Fler som fått avbryta graviditet sent i v 20 plus med kejsarsnitt

Hej. Undrar om där är fler som fått avbryta graviditet efter Ultraljud pga olika anledningar?

Undrar i så fall varför, samt hur aborten gick till. Är väldigt orolig och vill inte föda ut det, vill göra kejsarsnitt. Känns väldigt psykiskt jobbigt att kanske behöva föda ut sitt barn.

Vi väntar dock på besked om vad vår avvikelse på fostret kan innebära, så inget är bestämt ännu om det blir abort. Men vill vara förberedd på det "värsta".

Är där några som gjort kejsarsnitt?

• Svar på tråden Fler som fått avbryta graviditet sent i v 20 plus med kejsarsnitt
  • Anonym (12)

Jag har genomgått det... men jag fick inget kejsarsnitt.... tror ingen får det i såna här lägen...dom hävdar att det är 100% bättre att genmgå en vaginal förlossning rent psykologiskt.

Däremot fick jag ALL smärtlindring jag ville eftersom det inte spelande nån roll att min lilla flicka skulle drabbas...

KRAM

• Anonym (Ch)

Man får i regel INTE kejsarsnitt vid ett avbrytande.

• Anonym (ledsen)

Har snittat ut båda mina barn och om jag lyckas med att bli gravid med ett friskt barn till, blir det snitt utan diskussion. Men just nu är jag i situationen att jag behöver göra en sen abort och snitt var inte med som alternativ. Fysisk smärta brukar slå ut psykisk smärta och med tanke på hur jag mår idag känner jag inte av min gamla förlossningsrädsla. Jag ska hålla min bebis när det är över och vi ska ordna en egen gravplats.

Hoppas att ni får/fått bra besked! Och fundera över vad som är riktiga problem. Man behöver inte reflexmässigt avbryta bara för att barnet inte är enligt standardmodellen. Det viktigaste är vad ni orkar med. Aborten gör man för sin egen skull. Min egen gräns går vid ett gravt handikappat barn, som jag redan har. Och med honom kunde jag inte välja. Jag kan inte svara på vad jag hade valt då, om jag fått chansen.

Lycka till!

Svar på tråden Fler som fått avbryta graviditet sent i v 20 plus med kejsarsnitt