• december06

Någon som använder Angelsounds, och hur ofta?

Skaffade mig en Angelsounds doppler då jag tyckte att alla symptom försvann och kände mig totalt ogravid. Väntar mitt 4:e barn, och fattar inte varför jag är så nojig, v. 15+2 idag.
    Hittade iallafall fina hjärtljud, men har ju läst en del om att det kanske inte är så bra att använda den, även om det inte finns någon forskning som egentligen bevisar det.Så jag har tänkt använda den max 1 gång i veckan. Hur ofta använder ni er?

• Svar på tråden Någon som använder Angelsounds, och hur ofta?
  • Kimsan1
    december06 skrev 2014-06-06 10:42:21 följande:
    Skaffade mig en Angelsounds doppler då jag tyckte att alla symptom försvann och kände mig totalt ogravid. Väntar mitt 4:e barn, och fattar inte varför jag är så nojig, v. 15+2 idag.
    Hittade iallafall fina hjärtljud, men har ju läst en del om att det kanske inte är så bra att använda den, även om det inte finns någon forskning som egentligen bevisar det.Så jag har tänkt använda den max 1 gång i veckan. Hur ofta använder ni er?
    läs på angelsounds sida. Det står att man kan använda den hur mycket man vill men inte för många minuter varje gång. Jag hade en som jag lagt undan när min lille började sparka. Jag lyssnade 1 gång om dagen ungefär och det kändes skönt :)

• december06

Ja, det står ju faktiskt så, men så halkar man ju in på en massa annat då man googlar...

• Baktakt

Max en gång per vecka och bara om jag känt mig orolig. Började lyssna i v. 13, men hörde hjärtslag först i v. 16-17. Fosterrörelserna blev tydliga i v. 19 och nu i v. 22 känns apparaten onödig. Har känt rörelser utan att hitta hjärtat och tycker rörelserna är mer pålitliga. De kommer oftast vid samma tid varje dag.

Känns inte sunt att lyssna varje dag. Bara stressande.

Svar på tråden Någon som använder Angelsounds, och hur ofta?