• thid13

Värdering av piano/försäljning...

Hej! Har ett piano hemma som har gått i familjen sen ganska långt tillbaka. Övertog det från min mor då hon flyttade och inte hade plats för det. Nu ska vi flytta och känner att vi inte riktigt har plats för det. Känns synd att skänka bort det då jag vet att det är ett finare piano och vet att det på sin tid kostade upp emot 100 000 sek. Min fråga är kort och gott om det finns någon som vet vart man kan vända sig för värdering/sälj av piano. Bilder och info finns om det är av intresse tack på förhand!.

• Svar på tråden Värdering av piano/försäljning...
  • Amanda84

En välsorterad musikaffär borde kunna hjälpa dig att bestämma pris. Dessvärre måste jag nog göra dig besviken. Väldigt få människor har idag plats med ett piano hemma så om du får något för det så är det nog inte särskilt mycket.

En kompis till mig försökte sälja en antik, fullt fungerande, väldigt vacker liten orgel. Han höll på i ett år innan han fick ge sig och istället skänka bort den, men då fick han betala kranbil för att personen skulle få ut den genom fönstret. Då hade ändå folk sagt åt honom att han skulle vara glad att det var en liten orgel och inte ett piano som han ville bli av med...

• thid13

Ska kika på det. Jo tack är fullt medveten om att läget är som så, tycker mest att det är trist att skänka bort det då det gått i familjen så länge. I värsta fall får jag hitta plats för det eventuellt skänka till någon som verkligen kan få glädje av det :)

• taquine

Tyvärr finns det inget värde i pianon längre, försökte också länge bli av med mitt men det var stört omöjligt . Till sist högg vi ner det och slängde på tippen . Och då var det fint , det skar i hjärtat verkligen men när man inte får plats och folk inte vill ha det gratis ens så vad gör man?Rynkar på näsan Men lycka till och hoppas att detta vänder...

Goodness Me
  • Fontana

Sök på Eniro efter "pianoreparationer" "pianostämmare" eller liknande i ditt område. Kanske kan de i alla fall ge dig ett tips om vart du kan vända dig.

Men som sagt: Hoppas inte för mycket.

• Radhuspinglan

Är det gammalt och av ett känt märke med en känd historia, så tycker jag att du ska låta värdera det på Bukowskis.

• Lenski

Har ett svart äldre ärvt piano. Undrar om det finns något värde i det?

W. Biese

Hof-Pianoforte-Fabrikant

BERLIN

Står det i locket

Om jag öppnar det är det 4 medaljer

En står 1872 på en 1863 + skrift med andra bokstäver.

På sidan namn JH Hoheit det frau Prinzessin Fredrch Carl von Preussen.....m.m

• Amanda84
    Lenski skrev 2017-05-28 11:38:20 följande:

Har ett svart äldre ärvt piano. Undrar om det finns något värde i det?

W. Biese

Hof-Pianoforte-Fabrikant

BERLIN

Står det i locket

Om jag öppnar det är det 4 medaljer

En står 1872 på en 1863 + skrift med andra bokstäver.

På sidan namn JH Hoheit det frau Prinzessin Fredrch Carl von Preussen.....m.m

Pianon brukar som sagt inte ha något värde oavsett hur gammalt det är, men du kan ju alltid prova att kontakta bukowski eller liknande auktionshallar och be om en värdering.
Svar på tråden Värdering av piano/försäljning...