• Anonym (förtvivlad.)

Kan inte sluta gråta.

Jag verkligen avskyr sitsen jag är i, jag bytte jobb till ett som lät super - det visade sig att det var en jävla mardröm. Från att vara en glad, arbetsvillig och sprudlande 21 åring med inga bekymmer gick jag på en månad till ett nervvrak, sömnmedicin, krokodiltårar, dålig lön (fick mindre än vad som utlovades från början), rasat massa kilon i vikt.

Nu har det gått typ 7 månader och jag har gett upp, jag har inga pengar för heltidslönen täcker typ bara mina räkningar för den är så låg, jag har inte råd att köpa kläder eftersom alla blivit för stora, jag sitter ensam hemma på nationaldagen och ser alla som har kul. Själv är jag ledig men det ända jag förmår mig att göra är att gråta och bli uppäten av ångesten för gå tillbaka på måndag och leva en sommar på existensminimun.

detta är ingen tiggartråd, jag vill typ bara ha något uppmuntrande ord.

• Svar på tråden Kan inte sluta gråta.
  • MallaL

Stackars dig, tröstkram! Sök ett nytt jobb är nog bästa rådet.

• Anonym (Wildrat)

Sjukskriv dig och gå till soc för att ev täcka upp så du får iaf hyfsat med pengar. Sök sen nytt jobb, såhär ska du inte behöva ha det. Ev kan du kanske säga upp dig och få a-kassa (om du är med) men den är ju baserad på inkomst så den blir inte heller hög. Men även här kan soc täcka upp om du ligger under norm. Prata med a-kassan om hur du har det, i vissa fall kan man slippa få 3 månader karens men ev behöver du läkarintyg på att jobbet gör dig sjuk. Jobb är bra att ha men det ska ju inte ta livet av en.

• Påven Johanna

Jag tror att du kan ha missuppfattat betydelsen av krokodiltårar.

• Anonym (L)

Vill bara säga att jag förstår dig! Och känner igen mig. Valde för ca 6 månader sedan mellan två jobb, tog givetvis det jag trodde passade mig mest. Men jag hatar det! Även jag fick lägre lön än lovat. Jag tjänar nu ungefär lika mycket som jag fick ut då jag stämplade heltid. Känns så jävla omotiverande! Ångest hela helgerna för att jag vet att på måndag är det dags att gå till jobbet igen.

Som sagt, jag förstår dig! Kolla om du kan bli sjukskriven och försök byta jobb. Mitt är ett vikariat så jag ser iaf ett slut på det. Stor kram!

• Anonym (ida)

Sjukskriv dig och börja kolla efter ett nytt jobb, sjukskriv dig redan på måndag. Du mår ju skit.

Sen att anmärka på hur ord används är inte riktigt okej i känsliga rummet så den som vill göra det kanske ska ta ett steg tillbaka, känsliga rummet är inte till för såna debatter.

• Påven Johanna
    Anonym (ida) skrev 2014-06-06 20:02:33 följande:
    Sjukskriv dig och börja kolla efter ett nytt jobb, sjukskriv dig redan på måndag. Du mår ju skit.

Sen att anmärka på hur ord används är inte riktigt okej i känsliga rummet så den som vill göra det kanske ska ta ett steg tillbaka, känsliga rummet är inte till för såna debatter.
    Debatt? Se det som en information där syftet var genuin omtanke. 
  • Anonym (ida)
    Påven Johanna skrev 2014-06-06 20:04:00 följande:
    Debatt? Se det som en information där syftet var genuin omtanke. 
    Tyvärr hör sådan information inte hemma i känsliga rummet, även om du menar väl. Man får inte kommentera stavning och grammatik och liknande. Folk kan bli ledsna om man drar upp en sådan grej och en tråd i känsliga rummet är verkligen fel plats att göra folk ledsna.
  • Anonym (förtvivlad.)
    Anonym (L) skrev 2014-06-06 20:00:24 följande:
    Vill bara säga att jag förstår dig! Och känner igen mig. Valde för ca 6 månader sedan mellan två jobb, tog givetvis det jag trodde passade mig mest. Men jag hatar det! Även jag fick lägre lön än lovat. Jag tjänar nu ungefär lika mycket som jag fick ut då jag stämplade heltid. Känns så jävla omotiverande! Ångest hela helgerna för att jag vet att på måndag är det dags att gå till jobbet igen.

Som sagt, jag förstår dig! Kolla om du kan bli sjukskriven och försök byta jobb. Mitt är ett vikariat så jag ser iaf ett slut på det. Stor kram!
    Tack alla för de fina stöttande orden. 

Jag skall säga upp mig och får bita ihop sista månaden under uppsägningstiden, det känns läskigt men det kommer nog bli skönt när det väl är gjort. 

Heja dig! :) Skönt att ditt vikariat snart är slut. 
  • Anonym (förtvivlad.)
    Påven Johanna skrev 2014-06-06 19:59:49 följande:
    Jag tror att du kan ha missuppfattat betydelsen av krokodiltårar.
    på riktigt? jag har med andra ord blivit förd bakom ljuset under en hel livstid, alltid trott det betydde "jätte tårar" då folk sagt det och inget jag typ hux flux tänkt på att googla för att säkerhets ställa dess betydelse. 
    Men man lär sig något nytt varje dag Skål
  • Anonym (ida)
    Anonym (förtvivlad.) skrev 2014-06-06 20:25:16 följande:
    Tack alla för de fina stöttande orden. 

Jag skall säga upp mig och får bita ihop sista månaden under uppsägningstiden, det känns läskigt men det kommer nog bli skönt när det väl är gjort. 

Heja dig! :) Skönt att ditt vikariat snart är slut. 
    Nej säg inte upp dig! Börja med att sjukskriva dig.
    Säger du upp dig blir du både arbetslös och du mår skit. Sjukskriv dig och ta kontakt med vården.
  • Anonym (Förstår)

Men kära vän. Så kan du inte ha det. Håller med, sjukskriv dig och rå om dig. Får man fråga vad du nu jobbar med? Många, många kramar. Har själv haft arbeten där man varit med ångesten i halsen, det är hemskt.

• Påven Johanna
    Anonym (förtvivlad.) skrev 2014-06-06 20:27:41 följande:
    på riktigt? jag har med andra ord blivit förd bakom ljuset under en hel livstid, alltid trott det betydde "jätte tårar" då folk sagt det och inget jag typ hux flux tänkt på att googla för att säkerhets ställa dess betydelse. 
    Men man lär sig något nytt varje dag Skål
    Ja, på riktigt. Krokodiltårar gråter den som hycklar eller spelar sorgsen utan att vara det. 

Hoppas att du hittar ett nytt arbete snarast så att du får må bra i din yrkesroll och övriga liv igen.
  • Anonym (förtvivlad.)
    Anonym (ida) skrev 2014-06-06 20:28:35 följande:
    Nej säg inte upp dig! Börja med att sjukskriva dig.
    Säger du upp dig blir du både arbetslös och du mår skit. Sjukskriv dig och ta kontakt med vården.
    Anonym (Förstår) skrev 2014-06-06 20:31:48 följande:
    Men kära vän. Så kan du inte ha det. Håller med, sjukskriv dig och rå om dig. Får man fråga vad du nu jobbar med? Många, många kramar. Har själv haft arbeten där man varit med ångesten i halsen, det är hemskt.
    Tack så mycket. Jag har semester snart, i juli så skall naturligtvis kämpa på tills dess och ta ut semestern så jag får så mkt tid på mig som möjligt att söka nytt jobb. Är sjukskriven nu men är det bara till på måndag så får bita ihop de sista 3 - 4 veckorna innan semester. Skål{#emotions_dlg.flower}

Just nu jobbar jag på kundtjänst, ett litet företag som inte bryr sig om personalen alls, tyvärr. Lurig bransch.

Svar på tråden Kan inte sluta gråta.