• Anonym (Sexlös)

Fint förhållande utan sex

Hej! Jag vet att det redan finns liknande trådar om parrelationer där det sexuella helt enkelt försvunnit. Jag tror mer jag behöver prata av mig. Jag har en pojkvän, sambo sedan sju år. Inga barn. Jag vet inte vad jag ska göra med vår relation. I år, och nu är det juni - har vi haft sex FYRA GÅNGER. Tre av dessa gånger fick jag böna och be och då gick han med på det. Så fort jag försöker ta på honom, förföra.. Så tar han bort handen. Det går liksom inte att få igång honom, jag har prövat med mycket. Men inget funkar. Vi pussas, kramas, visar mycket ömhet, busar, heeeela dagarna! Men inget som är direkt sexuellt. Han verkar inte störa sig på detta utan nämner det inte ens. När jag påpekar att "nu är det två månader sen vi haft sex..." Så blir han förvånad och tror knappt på det. Jag blir orolig.. Jag har haft mycket sex innan, inte han. Jag var hans första, han borde vilja ha det mycket mer. Jag undrar helt enkelt om nån annan varit i denna situation och tagit sig ur den, prövat nya saker? Vi har en fin relation men... Jag har insett att det inte funkar om vi beter oss som två pussande vänner hela dagarna.

• Svar på tråden Fint förhållande utan sex
  • Anonym (Sexlös)

Asexuell - jag har absolut funderat över detta. MEN en gång i tiden hade vi ju normalmycket sex. Det har ju inte alltid varit såhär! Det har bara avtagit senaste två åren. Vi har varit utomlands vid två tillfällen de senaste två åren och då har han velat ha sex ofta. Ska man behöva åka utomlands och slappna av för att kunna få sex?

• BengtH

Suck man blir så frustrerad när man läser sådana här trådar. En TJEJ som tjatar om att hon vill ha sex. Finns det verkligen tjejer som vill ha sex och män som INTE vill ha sex ?  Det låter som en DING DING VÄRLD.

• Haskel

Min övertygelse är att din man endera varit enormt stressad eller deprimerad under en tid. Detta kan ha gått över, men han tappade helt enkelt lusten under denna period.

Stressad kan man vara fastän man inte har mycket att göra. Det räcker med stora ansvar och mycket som borde göras men som man inte har kontrollen över. Det kan gälla både arbete och familj. 
    En depression märker man inte alltid av. Det är inte ens säkert att den drabbade förstår.

Hursomhelst bör du se till att din man mår bra i nuläget. Därefter tror jag att det behövs en del "busighet" för att din man ska komma igång igen. Gör sådant som du normalt sett aldrig gjort tidigare. Använd mycket humor i kombination. Be honom ta om sina fantasier och berätta om dina. Men se till att inte pressa honom, och inte be honom om något sexuellt. Men var öppensinnad, om du kan, och ställ upp för hans eventuellt kommande inviter.

Sex föder ofta sex, kärlek föder kärlek, och ömhet föder ömhet. 
    Bryt "förbannelsen" och den negativa spiralen. 

Det du gjort hittills har varit "fel", av den anledningen att det inte fungerar. Tänk om, och gör annorlunda.

Lycka till
    //Haskel

• Anonym (tjejen)
    BengtH skrev 2014-06-07 23:38:05 följande:
    Suck man blir så frustrerad när man läser sådana här trådar. En TJEJ som tjatar om att hon vill ha sex. Finns det verkligen tjejer som vill ha sex och män som INTE vill ha sex ?  Det låter som en DING DING VÄRLD.

Är du på riktigt!? Klart det finns tjejer som vill mer än sina män! Sexlusten är inte könsbunden även om du verkar tro det, det är individuellt. Jag känner många kvinnor så har högre sexlust än sina män. Jag är en av dom. Min sambo är mer intresserad av datorspel än sex....
  • Anonym (Plingan)
    Anonym (tjejen) skrev 2014-06-08 08:52:55 följande:

Är du på riktigt!? Klart det finns tjejer som vill mer än sina män! Sexlusten är inte könsbunden även om du verkar tro det, det är individuellt. Jag känner många kvinnor så har högre sexlust än sina män. Jag är en av dom. Min sambo är mer intresserad av datorspel än sex....
    Kanske har du svaret där. Datorspelandet. Läs om detta på Internet om vad det kan ha för inverkan på hjärnan och belöningssystemen.
Svar på tråden Fint förhållande utan sex