• nervös01

Vi som väntar barn med leverans i februari 2015!

Hej!

Mitt plus var tydligt igår och enligt beräkningar kommer junior den 10 februari!! Ett efterlängtat plus och nu hoppas vi det går vägen 

Detta är min andra graviditet efter ett MF 14 mars i v.12 och jag vill gärna ha något ställe där vi delar symptom, önskan samt oro.

Jag har än så länge ett svagt illamående, är tröttare än, ont i höftbenen (ligger kvar sen förra grav), värk i tjejmagen och framförallt: Halsbränna!

Har ni fått plus och hur mår ni?

• Svar på tråden Vi som väntar barn med leverans i februari 2015!
  • J90
    örnen skrev 2014-09-23 20:40:47 följande:

Jag har precis i dagarna börjat känns rörelser! Underbart!!

Har haft en jobbig period med hormonerna, tror det är det, en otrevlig attityd mot min man. Blir typ irriterad för minsta lilla, om han luktar vitlök, om han råkat missa att diska, om han vill pussas.. Kul att vara gift med mig liksom ;) men så pratade vi om det, eftersom han trodde nåt va fel, men jag förklarade att i huvudet är allt rätt men kroppsligt svårare.. Och med ens vi pratade om det försvann det typ, så nu är vi närmare varann igen! Nån mer med liknande känslor??

Oja! Det blixtrar till i huvudet på mig ibland så jag hinner inte med själv ens. Blir mycket ursäkter till min sambo! Är dock glad att han säger åt mig med, för det är ju inte ok bara för att man är gravid. Han har dock myyyycket tåldamod med! :)

Sen har han fått stått ut med både NOLL sexlust och MASSOR av den. Är inte lätt att vara gravid, men det är fan inte lätt att vara tillsammans med en som är det heller! ;)

En fråga till er alla. Hur har ni tänkt bädda i vagnen? Jag tycker åkpåsar ser så mysigt ut, men det kanske är onödigt att lägga pengar på en sån när den värsta vintern kanske är över när bebis kommer? Sen känns det inte som att man stoppar ner en nykläckt bebis i vagnen OM det skulle vara så pass kallt, utan då tar man väl bilen? ^^

Kanske blir supermysigt med täcke och filt med? :)
  • Cariol
    J90 skrev 2014-09-23 22:40:43 följande:
    Oja! Det blixtrar till i huvudet på mig ibland så jag hinner inte med själv ens. Blir mycket ursäkter till min sambo! Är dock glad att han säger åt mig med, för det är ju inte ok bara för att man är gravid. Han har dock myyyycket tåldamod med! :)

Sen har han fått stått ut med både NOLL sexlust och MASSOR av den. Är inte lätt att vara gravid, men det är fan inte lätt att vara tillsammans med en som är det heller! ;)

En fråga till er alla. Hur har ni tänkt bädda i vagnen? Jag tycker åkpåsar ser så mysigt ut, men det kanske är onödigt att lägga pengar på en sån när den värsta vintern kanske är över när bebis kommer? Sen känns det inte som att man stoppar ner en nykläckt bebis i vagnen OM det skulle vara så pass kallt, utan då tar man väl bilen? ^^

Kanske blir supermysigt med täcke och filt med? :)
    Personligen tycker jag åkpåse är bättre än täcke/filt. Med en bra åkpåse är det bara att lägga ned bebisen och gå ut. Innan vi skaffade åkpåse med dottern fick vi klä på henne massor av kläder först och det var långt ifrån lika smidigt. Men det är ju säkert personligt hur man känner :)
  • J90
    Cariol skrev 2014-09-23 23:05:41 följande:

Personligen tycker jag åkpåse är bättre än täcke/filt. Med en bra åkpåse är det bara att lägga ned bebisen och gå ut. Innan vi skaffade åkpåse med dottern fick vi klä på henne massor av kläder först och det var långt ifrån lika smidigt. Men det är ju säkert personligt hur man känner :)

Ok, ja det kan ju vara smidigt! :) och dom är ju så fina och mysiga! Dock kostar det ju. Men om man tänker på prisskillnad mellan att köpa täcke och allt man behöver då och åkpåse så kanske åkpåse är billigare i alla fall? :)
  • Mariiiah
    J90 skrev 2014-09-24 11:41:18 följande:

Ok, ja det kan ju vara smidigt! :) och dom är ju så fina och mysiga! Dock kostar det ju. Men om man tänker på prisskillnad mellan att köpa täcke och allt man behöver då och åkpåse så kanske åkpåse är billigare i alla fall? :)

Nja, du måste ju ändå ha tex en overall för tillfällen när ni ex vis åker bil eller i övrigt förflyttar bebisen då den inte är i vagnen. Det finns ju bra åkpåsar som inte kostar enorma summor. Man behöver ju inte köpa voksi för 2000 kr direkt om man inte är ute på skogspromenader 4 timmar om dagen ;)
    ~Sigrid 2013-07-09~ I ~BF 2015-02-19~
  • J90
    Mariiiah skrev 2014-09-24 12:52:42 följande:

Nja, du måste ju ändå ha tex en overall för tillfällen när ni ex vis åker bil eller i övrigt förflyttar bebisen då den inte är i vagnen. Det finns ju bra åkpåsar som inte kostar enorma summor. Man behöver ju inte köpa voksi för 2000 kr direkt om man inte är ute på skogspromenader 4 timmar om dagen ;)

Ja, det är väl klart att han ska ha overall! Jag tänkte mer på täcken, påslakan till det, lakan och hela köret! ^^,

Ja, det är sant! och nej, ingen 4 timmars promenader för mig! :p
  • örnen

Vi köpte en barn-sovsäck och hade sonen i i vagnen istället, jättebra! Hittade en på en sportaffär för 100kr, kan verkligen rekommenderas!

Har fått lite problem med foglossning/känns som iscias men den är väl falsk då den "bara" går ner i höger skinka. Kan ibland inte vrida mig åt höger sida när jag ligger ner. Nån mer?

• Mammaslillaflisa

Kul med så många som är typ i samma fas som jag!

Vi väntar vårt 3:e barn, en liten pojk som beräknas den 18/2 ;) 

Vi har totalt varit med barn 9 gånger så jag har haft min beskärda del av MF eller i mina fall MA, alltså när fostret slutar utvecklas runt 6-8 veckor och sedan ligger kvar utan att kroppen stöter bort den till runt v 14-16.

Jag har en ständig oro över att bebisen inte ska vara vid liv, såklart så nu när jag äntligen kan känna den lilla vännen är det bara så skööönt. 

Vad som dock inte är skönt är foglossning. Jag har haft sedan v9 och går på akupunktur en till 2 gånger i veckan. jag har också stora problem med falsk ischias men min går ner i hela benet och upp i ryggen. Jag har ett snevuxet bäcken från födseln så det gör ju inte saken bättre precis. 

sammandragningarna har också börjat och jag har planerat att jobba till två veckor innan BF men jag har så smått börjat inse att det förmodligen inte kommer vara möjligt. När jag väntade min dotter (2 och 1/2år idag) fick jag ordinerad 100% sängläge och bricanyl för att hon inte skulle komma i slutet av v34 och då jobbade jag inte ens utan gick redan på grav.ledig pga tunga luft i jobbet. Nu springer jag runt hela dagarna och går på olika lektioner då jag är elevassistent, skolan har dessutom måååååånga trappor.

Någon som bloggar och vill dela med sig av sin bloggadress? ;)

• örnen
    Mammaslillaflisa skrev 2014-10-13 19:12:29 följande:

Kul med så många som är typ i samma fas som jag!

Vi väntar vårt 3:e barn, en liten pojk som beräknas den 18/2 ;) 

Vi har totalt varit med barn 9 gånger så jag har haft min beskärda del av MF eller i mina fall MA, alltså när fostret slutar utvecklas runt 6-8 veckor och sedan ligger kvar utan att kroppen stöter bort den till runt v 14-16.

Jag har en ständig oro över att bebisen inte ska vara vid liv, såklart så nu när jag äntligen kan känna den lilla vännen är det bara så skööönt. 

Vad som dock inte är skönt är foglossning. Jag har haft sedan v9 och går på akupunktur en till 2 gånger i veckan. jag har också stora problem med falsk ischias men min går ner i hela benet och upp i ryggen. Jag har ett snevuxet bäcken från födseln så det gör ju inte saken bättre precis. 

sammandragningarna har också börjat och jag har planerat att jobba till två veckor innan BF men jag har så smått börjat inse att det förmodligen inte kommer vara möjligt. När jag väntade min dotter (2 och 1/2år idag) fick jag ordinerad 100% sängläge och bricanyl för att hon inte skulle komma i slutet av v34 och då jobbade jag inte ens utan gick redan på grav.ledig pga tunga luft i jobbet. Nu springer jag runt hela dagarna och går på olika lektioner då jag är elevassistent, skolan har dessutom måååååånga trappor.

Någon som bloggar och vill dela med sig av sin bloggadress? ;)

Hej! Jag kände igen mig lite i din text, har som tur är endast ett ma bakom mig. Men min man har haft cancer och gått på cellgifter vilket fördröjde barn nr 2 för oss några år, men är överlycklig att det nu gått på naturlig väg. Efter ma är man ju orolig, jag va det hela tiden, kollade efter blod på pappret, har också varit inne för blödningar en hel del gånger. Vi bokade privat ultraljud j v 12. Bara för någon vecka sedan tyckte jag att sparkarna inte var där som de brukar och oron började pumpa. Min syster blev nästan irriterad på min oro och menade ATG jag kommer ångra mig om jag inte njuter, bara oroar mig men har man inte upplevt det skälv tror inte jag man fattar. Nu sparkar min bebis varje dag och en hel del så nu njuter jag, i v23 :)

Jag har även som du snett bäcken, eller ja, morfes perthes (vet ej stavning) men vänster ben är lite kortare än höger. Jag känner av det nu i form av att jag blir trött och får ont i ryggen på vänster sida när jag gått mycket. Jag sover även dåligt, får byta sida många ggr och ha en stor kudde mellan knäna. Jag har i perioder också falsk ischias, först idag har jag märkt den ner till knät, annars har den hållt sig till rumpan, höger sida. Jag har ett sånt där bälte man kan ha men hoppas jag slipper använda det, nu går det upp och ner. Värst när jag gått mycket, ska till Ullared på fredag och vet att det blir jobbigt. Försöker hålla i träningen dock för tror det kan hjälpa men är så trött så orkar knappt. Jag arbetar också i skolan, fast som lärare och det är fem våningar upp och jag springer i dessa trappor varje morgon/em och har lektioner på tre våningar så det blir iallafall vardagsmotion. Hade också tänkt jobba till 2 v före bf, dvs januari ut men får se.. Beror på hur kroppen känns..
  • Mammaslillaflisa

Örnen!

Hjälp va mycket vi har gemensamt kände jag! Jag visste inte ens att min sena höft OCH olika långa ben hade ett "namn"!

jag hade stora problem pga detta kring 6 års ålder, fick en infektion i den "lägre" höftkulan, också den som ger mig mest ischias idag, som olyckligt nog späd sig i kroppen, först ner i benen. mamma trodde jag hade växtvärk men så vaknade jag en morgon och kunde inte röra någonting i hela kroppen, bara vrida huvudet.

PANIK. illfart till sjukan där de konstaterade att jag haft änglavakt då infektionen kunde ha angripit hjärtat eller spridit sig till hjärnan och då hade jag inte levt idag.  

Det tog mig ca 6 månader tt lära mig gå igen ;)

• örnen
    Mammaslillaflisa skrev 2014-10-15 18:01:03 följande:

Örnen!

Hjälp va mycket vi har gemensamt kände jag! Jag visste inte ens att min sena höft OCH olika långa ben hade ett "namn"!

jag hade stora problem pga detta kring 6 års ålder, fick en infektion i den "lägre" höftkulan, också den som ger mig mest ischias idag, som olyckligt nog späd sig i kroppen, först ner i benen. mamma trodde jag hade växtvärk men så vaknade jag en morgon och kunde inte röra någonting i hela kroppen, bara vrida huvudet.

PANIK. illfart till sjukan där de konstaterade att jag haft änglavakt då infektionen kunde ha angripit hjärtat eller spridit sig till hjärnan och då hade jag inte levt idag.  

Det tog mig ca 6 månader tt lära mig gå igen ;)

Oj då! Hos mig var det nån i skolan som märkte att jag haltade väldigt.. Jag har sen dess opererads tre ggr, satt in spikar som stoppar växten så inte skillnaden skulle ökas, tagit ut spikarna då de skavde och flyttat ett muskelfäste. Har du också problem med att ex sitta i skräddare? Jag kan inte det alls..

Jag är extremt trött nu. Är i v23.. I går fick jag gå hem från jobbet 8.30 då jag blev helt yr & illamående.. Idag var det samma igen, när jag hade ätit. Känns som om jag är tillbaka i de första veckorna med extrem trötthet, illamående och behöver äta konstant för att slippa det.. Och glömsk! Sitter Hörby och funderar på om jag redan skrivit detta.. Hade lektion i minnesteknik idag vilket nästan blir komiskt.. Jag hade aldrig klarat uppgifterna eleverna fick :) hade nån typ av blackout i torsdags då jag kände mig dement..!! Kan varit ett migränanfall utan värk, fast med auroa.. Känns skumt att må så här eftersom jag läser att i dessa veckor ska man må som bäst typ..
  • örnen

Ringde bm idag pga hur det känns men fick svaret att börja äta lergigan comp eller prostafen igen.

Svar på tråden Vi som väntar barn med leverans i februari 2015!