Mammaslillaflisa skrev 2014-10-13 19:12:29 följande:
Kul med så många som är typ i samma fas som jag!
Vi väntar vårt 3:e barn, en liten pojk som beräknas den 18/2 ;)
Vi har totalt varit med barn 9 gånger så jag har haft min beskärda del av MF eller i mina fall MA, alltså när fostret slutar utvecklas runt 6-8 veckor och sedan ligger kvar utan att kroppen stöter bort den till runt v 14-16.
Jag har en ständig oro över att bebisen inte ska vara vid liv, såklart så nu när jag äntligen kan känna den lilla vännen är det bara så skööönt.
Vad som dock inte är skönt är foglossning. Jag har haft sedan v9 och går på akupunktur en till 2 gånger i veckan. jag har också stora problem med falsk ischias men min går ner i hela benet och upp i ryggen. Jag har ett snevuxet bäcken från födseln så det gör ju inte saken bättre precis.
sammandragningarna har också börjat och jag har planerat att jobba till två veckor innan BF men jag har så smått börjat inse att det förmodligen inte kommer vara möjligt. När jag väntade min dotter (2 och 1/2år idag) fick jag ordinerad 100% sängläge och bricanyl för att hon inte skulle komma i slutet av v34 och då jobbade jag inte ens utan gick redan på grav.ledig pga tunga luft i jobbet. Nu springer jag runt hela dagarna och går på olika lektioner då jag är elevassistent, skolan har dessutom måååååånga trappor.
Någon som bloggar och vill dela med sig av sin bloggadress? ;)
Hej! Jag kände igen mig lite i din text, har som tur är endast ett ma bakom mig. Men min man har haft cancer och gått på cellgifter vilket fördröjde barn nr 2 för oss några år, men är överlycklig att det nu gått på naturlig väg. Efter ma är man ju orolig, jag va det hela tiden, kollade efter blod på pappret, har också varit inne för blödningar en hel del gånger. Vi bokade privat ultraljud j v 12. Bara för någon vecka sedan tyckte jag att sparkarna inte var där som de brukar och oron började pumpa. Min syster blev nästan irriterad på min oro och menade ATG jag kommer ångra mig om jag inte njuter, bara oroar mig men har man inte upplevt det skälv tror inte jag man fattar. Nu sparkar min bebis varje dag och en hel del så nu njuter jag, i v23 :)
Jag har även som du snett bäcken, eller ja, morfes perthes (vet ej stavning) men vänster ben är lite kortare än höger. Jag känner av det nu i form av att jag blir trött och får ont i ryggen på vänster sida när jag gått mycket. Jag sover även dåligt, får byta sida många ggr och ha en stor kudde mellan knäna. Jag har i perioder också falsk ischias, först idag har jag märkt den ner till knät, annars har den hållt sig till rumpan, höger sida. Jag har ett sånt där bälte man kan ha men hoppas jag slipper använda det, nu går det upp och ner. Värst när jag gått mycket, ska till Ullared på fredag och vet att det blir jobbigt. Försöker hålla i träningen dock för tror det kan hjälpa men är så trött så orkar knappt. Jag arbetar också i skolan, fast som lärare och det är fem våningar upp och jag springer i dessa trappor varje morgon/em och har lektioner på tre våningar så det blir iallafall vardagsmotion. Hade också tänkt jobba till 2 v före bf, dvs januari ut men får se.. Beror på hur kroppen känns..