Balkongrökning
Vart vänder man sig för att få hjälp med balkongrökande grannar. Jag har sådana som förpestar min
balkong och min lägenhet i princip dygnets alla ljusa timmar om vädret inte är storm, ishavskyla eller
horisontalt regn! Jag har låtit sätta upp plexiglasskivor över det stora hålet mellan våra balkonger, jag
har en stor fläkt installerad på balkongen för att kunna( i viss mån) styra tillbaka deras rök till dem.
Men de fäller ned sin markis till "balustraden" och då bildas en skorsten in mot min balkong.
Jag har försökt prata med den manliga grannen . Svaret "Vi har bott här i 18 år och röker bäst fan vi vill".
Om de bara nöjde sig med en ciggarrett någon gång under dagen skulle jag inte klaga, men de sitter på
sin balkong och mer eller mindre kedjeröker! Dessutom har de gäster även de storrökare.
Finns det något politiskt parti som kommer att kämpa för rökfria balkonger får de min röst!
80 åring som numera känner sig som en böckling
PS Jag har själv rökt i 43 år men aldrig så jag stört någon (vad jag vet) jag frågade alltid omgivande
personer om det var ok. att jag rökte. Kunde med hjälp av nikotinplåster sluta för 21 år sedan. Tyvärr blev jag
efter detta allergisk mot ciggarrettrök. DS