Charlie40 skrev 2014-06-09 18:15:06 följande:
Hej och tack för svar, ledsen för att ni även gått igenom den svåra resan. Var det bara blodprov ni behövde göra? Hur lång tid tog det att få tid för ett sånt? Jo vi har varit hos kurator och hon har hjälp till med kontakter med läkare osv. Skönt att känna att man får hjälp.
Tack, ja det är hemskt att gå igenom. Att behöva gå igenom det två gånger är omänskligt fruktansvärt. Bra att ni fått tag på kurator.
Ja, det räckte med ett blodprov. De analyserar våra respektive kromosomuppsättningar antar jag. Jag minns inte hur länge vi fick vänta på svar faktiskt. Det kanske tog en till två veckor. Fråga läkaren om väntetiden också.
Vi bad om blodprovet när vi var på återkontroll sex veckor efter avbrytandet. Men det behöver man ju inte göra, vänta så länge menar jag. Blodprovet kan man säkert göra tidigare.
Ja, det är skönt att man får hjälp. Jag upplevde verkligen att vi fick all bästa tänkbara hjälp hela vägen efter det att diagnosen var konstaterad. Vi mötte många underbara människor i vården som gjorde stor skillnad för oss. Sånt är så viktigt. Vi har även fått bra stöd och hjälp när vi väntade barn igen. Då blir det viktigt på ett annat sätt. Så spara kuratorns visitkort, ifall du behöver det längre fram.