• hurtänktedunu

Förstföderska, hur tolkar man det här?

Åh jag känner mig verkligen helt lost. känns som man inte vet någonting och någonting. Har bf om två veckor. senast jag var hos bm så sa hon att hon trodde jag skulle gå över. tack för den liksom. Då hade jag inga förvärkar eller något utan bara SD.

nu i början av helgen vaknade jag av någon värk som sen la av. sen igår morse vaknade jag av att det kändes som min njure skulle explodera rent ut sagt. gjorde ont som fan precis ovanför höger höft och lite bak i ryggen, magen blev hård sen släppte det. inget mer efter det. På dagen så var vi ute i skogen då helt plötsligt tryckte det som fan rätt nedåt och kändes som jag skulle skita på mig. gjorde ont. inte jätte ont men ondare än vanliga ilningar i tappen som man haft.
    Sen var bebis vild som fan igår. kändes som hon skulle bryta sig ut helt ärligt och sen lite förvärkar så. fick även helt plötsligt förvärkar igår morse när jag ställde mig i duschen. hade inga innan.
    sen i morse så vaknade jag vid 6 tiden av mensvärk och ryggvärk ganska kraftigt ihållande. somnade sen om och när jag vaknade var det borta.
    har även haft en del slemmiga gulaktiga flytningar senaste veckan.

Är det någon som törs gissa lite? Kan jag gå med det här i 4 veckor till om jag mot förmodan går över tiden eller kan det vara något som faktiskt är på g snart?

• Svar på tråden Förstföderska, hur tolkar man det här?
  • Flickan och kråkan

Svaret kan nog vara bådeoch på den frågan - kan vara på g och något du kan få dras med. Mina första två barn tittade ut okomplicerat och spontant i v.37+2 respektive v.37+6 utan några direkta förkänningar. Sammandragningar hade jag, men det hade jag ju haft sedan väldigt länge. Aldrig några förvärkar. Trean hade jag mycket förvärkar med och kraftigt tryck nedåt periodvis och regelbundet från v.30 sådär. Trodde aldrig att han skulle komma ut.....föddes i v.40+1 .

Svar på tråden Förstföderska, hur tolkar man det här?