• Momicockokanon

Vad tycker ni?

Är namnintresserad och skulle vilja veta vad Ni tycker om dessa namn: Mille Elis Lovin Colin Malte Elvin Milton Elton Otis Vide Milja Isolde Minelle Alea Kelly Lovelle Tricia Ellinora Isobel Ottilia

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-10 14:55
    Ge gärna förslag på liknande namn om ni vill!

• Svar på tråden Vad tycker ni?
  • fluu

Mille  - Sött, väldigt sött. Inte så värst manligt.  Är mest ett smeknamn för mig.

Elis - Samma där, väldigt sött, men inte oseriöst på en vuxen ändå. Smeknamnfritt.

Lovin - Okej på ett sött barn på fyra år. Smått löjligt på en vuxen man.

Colin - Inte min grej. Tänker bara på kolli. Lite puttinuttigt.

Malte -  Allt för sött, samma som Lovin.

Elvin - Helt okej. Fortfarande sött, men även lite stiligt.

Milton - Allt som slutar på  - ton verkar jag ha något emot. Tänker mest på hästen.

Elton - Inte min grej. Ligger konstigt i munnen. Låter lite malplacerat i svenskan.

Otis - Fräsigt. Dock även det lite malplacerat i svenskan.

Vide - Så otroligt puttinuttigt.

Milja - Smeknamnigt.

Isolde - Av uppenbara skäl väldigt prinsessigt, inte min grej således.

Minelle - Inte så dumt egentligen.

Alea - Lite mycket porrstjärna.

Kelly - Låter väldigt malplacerat i svenskan.

Lovelle - Ännu mer porrstjärna. Eller en tvål.

Tricia - Inte så dumt egentligen, men min hjärna gör det bara till tryne. Tyvärr. Känns avhugget.

Ellinora - En säker klassiker. Blir väl lätt Ellie dock. Föredrar stavningen Eleanora.

Isobel - Väldigt vackert, men malplacerat i svenskan. Eftersom Isabelle är så vanligt här kommer folk troligen höra det.

Ottilia - Underbart! Vackert, ståtligt, sött, respektingivande. Rätt i tiden.

Röstar för Ottilia och Elis.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Liknande namn:

Amelia/Amelie
    Adele/Adela
    Alba
    Aviva
    Adina
    Billie
    Bonnie
    Cleo
    Cora
    Cera
    Demi
    Della
    Enya
    Elvira
    Flora
    Irmeli
    Isla
    Ivy
    Juno
    Leah
    Lela
    Mila
    Milou
    Nike
    Nell
    Nemi
    Poppy
    Silje
    Tilia/Tila

• fluu

Alve
    Alton
    Aldor
    Benji
    Cassian
    Charlie
    Dante
    Dian/Dion
    Enso
    Elver
    Florian
    Henry
    Ian
    Imre
    Isidor
    Isiah
    Junias
    Jonah
    Leon
    Lotus
    Morris
    Mion
    Nando
    Nilas
    Ossin
    Rufus
    Silas
    Seth
    Titus
    Vilton

• maggank
    Momicockokanon skrev 2014-06-10 14:51:40 följande:
    Är namnintresserad och skulle vilja veta vad Ni tycker om dessa namn: Mille Elis Lovin Colin Malte Elvin Milton Elton Otis Vide Milja Isolde Minelle Alea Kelly Lovelle Tricia Ellinora Isobel Ottilia

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-10 14:55
    Ge gärna förslag på liknande namn om ni vill!
    Gillar verkligen Elis, Malte och Vide
  • Momicockokanon

Tack för dina kommentarer! Roligt att höra någon annans åsikter än bara mina. Bra namnförslag också! :)

• Leonie88

Mille - låter mest som ett smeknamn. Elis - tycker om det, sött. Lovin - gillar det egentligen men inte att det är ett engelskt ord. Malte - sött pojknamn. Elvin - helt okej, svårt att se en vuxen man som heter det. Milton - inte min smak, men inget fel på det. Elton - samma tankar som Milton. Otis - tycker inte om, tänker på ordet ossis. Vide - helt okej, men inte min smak. Milja - fint men tror man kommer behöva upprepa det flera gånger. Isolde - sött prinsses namn, svårt att se en vuxen kvinna heta så. Minelle - fint namn, gillar. Alea - gillar då mer Lea. Kelly - tufft, gillar. Lovelle - fint, gillar. Tricia- Patricia låter bättre. Ellinora - gillar, klassiskt. isobel - Isabel är bättre. Otillia - är fint, gillar.

• Natulcien

Jag gillar Elis, Vide, Isobel och Ottilia. De är fina. Fast Malte känns lite uttjatat.

Mille tycker jag mest känns som ett smeknamn. Lovin, Colin, Elvin, Milton, Malte och Elton upplever jag som lite för "gulliga". Hundvalpnamn. Milja, Minelle, Kelly, Lovelle och Tricia lite samma som ovan. Gulligt, mjäkigt och lite för kattungeaktigt. Isolde är vackert, men väldigt förknippat med Tristan och Isolde. Men det gör kanske ingenting...? Alea...njaeej, jag vet inte. Tänker bara på latin... Alea iacta est... Ellinora. Märklig kombi. Föredrar Ellinor eller Eleonora.
  • Dixie

Av pojknamnen tycker jag om Malte och Vide. Malte hade vi som förslag till vår 3a - men det blev en Siri!

Flicknamnen är inte riktigt i min smak - Ellinora blir lite för långt, då föredra jag Ellinor! 

Svar på tråden Vad tycker ni?