Reklamation krympt i tvätten
Jag har köpt en klänning via zalando som nu har krympt i tvätten trots att jag följt tvättrådet som var 30 grader. Den har blivit 20 cm kortare, jättetajt och den har får en konstigt passform. Jag skickade ett reklamations mail där jag bifogade både för och efter bilder som visar en enorm skillnad. Trots detta fick jag som svar att de inte godkänner min reklamation eftersom att vissa material kan krympa i tvätten och detta täcks inte av deras garanti, det kunde dock erbjuda mig 430 kr att handla för på zalando (klänningen kosta 1300 kr) Jag känner mig helt maktlös, jag har ju följt tvättrådet och den har ju inte krympt en liten marginal. Borde det inte stå handtvätt om materialet är känsligt? Är det verkligen så att jag inte kan reklamera? Har försökt söka information men hittar inget som säger klart och tydligt när det gäller krympning i tvätten. Känns så himla tråkigt i och med att jag bara har använt den en gång och den kosta så mycket. Jag har försökt hitta info i gamla trådar utan resultat men jag ber om ursäkt om jag upprepar någon gammal fråga.