• PrincessDalia

:: Kan du se på ett barns ansikte om det är en pojke/flicka? ::

Vi diskuterade på jobbet idag huruvida det går att se vilket kön ett barn har genom att bara titta på ansiktsdragen? Om det inte går att se på riktigt små barn så när går det i så fall att se? Själv tycker man att det syns helt uppenbart på sina egna barn men kanske bara för att man redan vet svaret?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden :: Kan du se på ett barns ansikte om det är en pojke/flicka? ::
  • PreciousDivine

Jag kan inte se om dessa barn är pojkar eller flickor. Min första tanke var att barnet till vänster är pojke och barnet till höger flicka. Sen var jag inne på två pojkar och till slut tror jag på flicka till vänster och pojke till höger. Som sagt, kan ej se :)

• PreciousDivine

För övrigt tror nästan alla att min 3-åriga tjej är en pojke. Min 1-åriga pojke gissar de flesta dock rätt på, trots rosa kläder.

• Drottningen70

Mer markerade ögonbrynsbågar, käkben och bredare näsrygg gör att jag tror nr 2 är pojke. Å andra sidan är barnen så lika att man lätt skulle kunna tro att det är samma barn fast vid olika ålder.

• Manners Matters

1. Flicka 2. Pojke.

Min yngsta son blir ofta kallad "hon" av främmande. Inte helt oförståeligt då han har dock-runda ögon, massa ögonfransar och (hade) lite längre, lockigt hår. Sedan vi klippte honom blir det fler "han" än "hon".

• Bling1975

Nej, det tycker jag inte att man kan generellt. Vårt barn tar många fel på när jag har neutrala kläder. När jag klippte lugg för att håret åkte i ögonen så gissar dock fler rätt om inte kepsen eller solhatten är på.

Bilden var spännande för först tyckte jag att 1= pojke, 2=flicka. Sedan bytte det helt plötsligt och blev tvärtom.

• Harmagedon

Jag kan inte avgöra om ett barn är pojke eller flicka på ansiktsdrag. ( och nu menar jag barn i bemärkelsen spädbarn upp till puberteten) . Men ju äldre de blir ju mer yttre kännetecken samlar de på sig.

Jag har en pojke och en flicka själv. De är extremt lika varandra. Ser ut som änglar båda två men att utläsa kön från deras ansiktsdrag tycker iallafall jag är omöjligt.

Lillasyster är snart tre och när utomstående ska gissa ( ge flickan/pojken leksaken) så blir det 50/50 om hon inte har klänning. Med storebror gissade fler på flicka än pojke upp till den åldern. Men de har båda långt blont lockigt hår så det är väl det som får folk att gissa tjej. Och tvekan på lillasyster har väl att göra med de ärvda praktiska kläderna att göra... Och inte alls med deras ansiktsdrag att göra.

• YokohamaNr2

Det kan verkligen vara vad som, min första tanke var som många andra att bild 1 = pojke och 2 = Flicka, men kan likagärna vara tvärtom

Svar på tråden :: Kan du se på ett barns ansikte om det är en pojke/flicka? ::