• skorpion78

vilka namnlappar använder du?

Vad tycker du om namnlappar? använder du såna till ditt barn? vilka ska jag välja? finns ju så många.

• Svar på tråden vilka namnlappar använder du?
  • Stårschan

Testade namnlappar en gång när första barnet just börjat på dagis. Sen blev det penna för hela slanten.

• Dixie

inga - mycket enklare att skriva namnet med en penna på tvättrådslappen! 

• viseversa

Nej är för lat för att sitta och stryka eller sy fast dessa lappar. Har 4 barn och hinner knappt vika alla kläder efter tvätt. Jag skriver med tunn spritpenna i plagget i stället.

• La Lola
    Stårschan skrev 2014-06-11 09:45:33 följande:
    Testade namnlappar en gång när första barnet just börjat på dagis. Sen blev det penna för hela slanten.
    Samma här.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • nozpa

Använt sådana som klistras fast. Sitter bra på 9 av 10 plagg. Smidiga som tusan bara man inte råkar vika till dom.

• snizy

Klisterlappar är riktigt smidiga och bra. Dock så är det som ovanstående skriver sitter bra på 9 av 10 plagg. Skriver med textilpenna när det finns bra plats och klisterlapp om det bara finns mörka lappar eller ont om plats att skriva på...

• Barbamama08

Använder ibland. Har även märkningspennor och en textilstämpel så jag kan stämpla direkt på tvättetiketterna.

• Cornellia

Har klisterlappar. Tycker att det funkar bra. Det enda jag skriver på är strumpor. 

• Bestemor
    Barbamama08 skrev 2014-06-23 23:01:25 följande:
    Använder ibland. Har även märkningspennor och en textilstämpel så jag kan stämpla direkt på tvättetiketterna.

Var har du köpt den stämpeln?
  • Barbamama08
    Bestemor skrev 2014-06-23 23:04:40 följande:

Var har du köpt den stämpeln?
    Jag kommer inte ihåg vilken sida det var, men det finns flera nätbutiker som säljer. Både sidor som säljer namnmärkningsgrejer och andra kontorsstämplar. Den håller väldigt bra i alla fall. speciellt om plagget är tvättat några ggr innan man stämplar eftersom även lapparna blir impregnerade av alla kemikalier kläderna dränks in i.
  • Bestemor
    Barbamama08 skrev 2014-06-23 23:32:21 följande:
    Jag kommer inte ihåg vilken sida det var, men det finns flera nätbutiker som säljer. Både sidor som säljer namnmärkningsgrejer och andra kontorsstämplar. Den håller väldigt bra i alla fall. speciellt om plagget är tvättat några ggr innan man stämplar eftersom även lapparna blir impregnerade av alla kemikalier kläderna dränks in i.

Tack för tipset
Svar på tråden vilka namnlappar använder du?