Anonym (jag) skrev 2014-08-06 17:27:51 följande:
Idag fick jag utbrott på fader. Sen i söndags har jag försökt att samla krafter. Till mig själv. Han har surat. Sagt att" se hur du själv beteer dig?" Hur ska jag betee mig efter en överfalls våldtäkt? O sen försöka gång på gång be han ta ansvar över sina barn? Så jag slipper det? O kan läka? O att han skyllt på mig? Han o mamman gör samma sak. Skyller på alla andra. I mitten står jag o barnen.. jag fått nog nu!! Sa till han att han kan packa. Dra. Han ber tusen ggr så mkt om ursäkt. Att han funderat på vad jag sagt. Men varför har " mamma o pappa" skyllt ifrån sig? Lastat över allt på andra? Inte velat höra? Under många många år? Jag känner o har sagt till han att mina krafter e slut nu. Det räcker! O han vet jag ömmar mkt för barn o djur. Varför skiter man då totalt i sina barn o låter mig, som precis blitt våldtagen, ta hand om hans barn? O skukdbeläggee mig oxå? Varför? Jag gav mina sista krafter. Till hans barn. O prata med pappan att ta ansvar. O även prata med mamman. Jag har verkligen fått nog nu!! Tycker så jäkla synd om barnen. Men vet att jag även borde tänka på mig nu. Men har väl för stort hjärta. Och att jag blir lastad med allt ansvar trots jag sagt NEJ!
Va bra att du sa åt honom. Lite intressant att det passar att be om ursäkt nu när han har allt att förlora på att inte göra det.
Ta inte tillbaka honom bara, utan se till att han fixar boende så fort som möjligt.
När det gäller barnen så prata med den stora tjejen och berätta att du inte pallar leva med deras pappa men säg att hon/dom alltid är välkomna hos dig.
Men att du nu under en period kommer att va insluten i dig själv för att läka.
Hon är så stor, har du berättat om våldtäkten för henne?
Annars är det kanske läge att göra det nu, så hon förstår varför du gör slut och inte kommer att va speciellt social under en tid framöver.
Gör en soc anmälan också så att barnen och föräldrarna får hjälp. Om du känner att du orkar det. Sen kan du bara släppa det.