• Anonym (jag)

hur ska jag göra?

Vet ej vad jag ska göra.. ? Har sambo vars 13 åring flyttat in i mitt hus. Hon e grymt bortskämd. Vill ha allt. Bråkar om allt. En gång en familjepizza jag betalafe. Då skulle hon ta livet av sig för hon inte fick den pizzan hon ville ha! Hon krävde grymt mkt när hon flytta in.. jag skulle köpa det o det. Hennes far, min sambo hade inga pengar. Allt snurra på så fort så helt plötsligt hade jag bränt 17 tusen från mitt huskonto. Pengar som skulle gått till mitt hus.. :( pappan, min sambo har inga gränser. Han verkar inte orka stå emot alla krav? Jag har ju hus. Hästar hundar o massa andra djur. Plus jag har skog att såga i. Och jobbar heltid. Jag orkar verkligen inte städa upp efter dom! Försörja dom! Uppfostra flickan mm.. så vad göra? Kan tilläggas att jag redan har vuxna skötsamma barn. Som jag uppfostrat. Känns som jag fått in en problemfamilj här då de haft mef socialen o bup att göra i alla år..

• Svar på tråden hur ska jag göra?
  • Anonym (två saker)

Din situation låter riktigt svår. Och ändå lyckas du tänka på och oroa dig för barn som inte ens är dina egna.

Det är bra att det blev en orosanmälan. Jag tror att du klarar av att släppa ansvaret för barnen om du vet att socialtjänsten tar över och kan då fokusera på att bli bättre själv. Dessutom behöver barnen att någon utifrån hjälper föräldrarna med det mest grundläggande.

Fokusera på dig själv ett tag nu.

Styrkekramar!

• Anonym (jag)

Tack för svar. Jag skrev till mamman igår om allt detta. Att jag vet de förekommer även i deras hem. Hon skyllde ifrån sig på pappan. O att hon har massa polisrapporter o papper från soc mm. Att flickan fått gå regelbundet på samtal hos soc mm. Att flickan e manipulativ mm.. jag sa att om dom lärt sig från början så hade de inte haft detta beteende. Och inte vart efter mognadsmässigt och socialt. Det är som att hon slår dövörat till o skyller på alla andra. Liikadant pappan. Jag sa att jag skriver för jag beyr mig. Och vill ge henne en chans faktiskt. Likadant att jag pratat med pappan o vill ge han en chans. Hon slutade svara på mitt. Sur anragligen. O sista gången skrev jag att vi e många som sett hos mig nu. O alla undrar? O om vi inte får se resultat så blir vi alla tvungna att tyvärr anmäla dom. Så jag försökte prata med henne. Men hon gör likadant som pappan. Stoppar huvudet i sanden. Det sista hon skrev till mig var " gör en anmälan då"! Tycker ju det vore bra att ge dom en chans ändå? Istället för att skylla på allt? Men jag har oxå förstått att det verkar vara vardagsmat för dom att ha socialen inblandade....

• Anonym (jag)

Idag fick jag utbrott på fader. Sen i söndags har jag försökt att samla krafter. Till mig själv. Han har surat. Sagt att" se hur du själv beteer dig?" Hur ska jag betee mig efter en överfalls våldtäkt? O sen försöka gång på gång be han ta ansvar över sina barn? Så jag slipper det? O kan läka? O att han skyllt på mig? Han o mamman gör samma sak. Skyller på alla andra. I mitten står jag o barnen.. jag fått nog nu!! Sa till han att han kan packa. Dra. Han ber tusen ggr så mkt om ursäkt. Att han funderat på vad jag sagt. Men varför har " mamma o pappa" skyllt ifrån sig? Lastat över allt på andra? Inte velat höra? Under många många år? Jag känner o har sagt till han att mina krafter e slut nu. Det räcker! O han vet jag ömmar mkt för barn o djur. Varför skiter man då totalt i sina barn o låter mig, som precis blitt våldtagen, ta hand om hans barn? O skukdbeläggee mig oxå? Varför? Jag gav mina sista krafter. Till hans barn. O prata med pappan att ta ansvar. O även prata med mamman. Jag har verkligen fått nog nu!! Tycker så jäkla synd om barnen. Men vet att jag även borde tänka på mig nu. Men har väl för stort hjärta. Och att jag blir lastad med allt ansvar trots jag sagt NEJ!

• Ess
    Anonym (jag) skrev 2014-08-06 17:27:51 följande:

Idag fick jag utbrott på fader. Sen i söndags har jag försökt att samla krafter. Till mig själv. Han har surat. Sagt att" se hur du själv beteer dig?" Hur ska jag betee mig efter en överfalls våldtäkt? O sen försöka gång på gång be han ta ansvar över sina barn? Så jag slipper det? O kan läka? O att han skyllt på mig? Han o mamman gör samma sak. Skyller på alla andra. I mitten står jag o barnen.. jag fått nog nu!! Sa till han att han kan packa. Dra. Han ber tusen ggr så mkt om ursäkt. Att han funderat på vad jag sagt. Men varför har " mamma o pappa" skyllt ifrån sig? Lastat över allt på andra? Inte velat höra? Under många många år? Jag känner o har sagt till han att mina krafter e slut nu. Det räcker! O han vet jag ömmar mkt för barn o djur. Varför skiter man då totalt i sina barn o låter mig, som precis blitt våldtagen, ta hand om hans barn? O skukdbeläggee mig oxå? Varför? Jag gav mina sista krafter. Till hans barn. O prata med pappan att ta ansvar. O även prata med mamman. Jag har verkligen fått nog nu!! Tycker så jäkla synd om barnen. Men vet att jag även borde tänka på mig nu. Men har väl för stort hjärta. Och att jag blir lastad med allt ansvar trots jag sagt NEJ!

Va bra att du sa åt honom. Lite intressant att det passar att be om ursäkt nu när han har allt att förlora på att inte göra det.
    Ta inte tillbaka honom bara, utan se till att han fixar boende så fort som möjligt.

När det gäller barnen så prata med den stora tjejen och berätta att du inte pallar leva med deras pappa men säg att hon/dom alltid är välkomna hos dig.
    Men att du nu under en period kommer att va insluten i dig själv för att läka.
    Hon är så stor, har du berättat om våldtäkten för henne?
    Annars är det kanske läge att göra det nu, så hon förstår varför du gör slut och inte kommer att va speciellt social under en tid framöver.

Gör en soc anmälan också så att barnen och föräldrarna får hjälp. Om du känner att du orkar det. Sen kan du bara släppa det.
  • Anonym (två saker)
    Anonym (jag) skrev 2014-08-05 12:46:18 följande:

Tack för svar. Jag skrev till mamman igår om allt detta. Att jag vet de förekommer även i deras hem. Hon skyllde ifrån sig på pappan. O att hon har massa polisrapporter o papper från soc mm. Att flickan fått gå regelbundet på samtal hos soc mm. Att flickan e manipulativ mm.. jag sa att om dom lärt sig från början så hade de inte haft detta beteende. Och inte vart efter mognadsmässigt och socialt. Det är som att hon slår dövörat till o skyller på alla andra. Liikadant pappan. Jag sa att jag skriver för jag beyr mig. Och vill ge henne en chans faktiskt. Likadant att jag pratat med pappan o vill ge han en chans. Hon slutade svara på mitt. Sur anragligen. O sista gången skrev jag att vi e många som sett hos mig nu. O alla undrar? O om vi inte får se resultat så blir vi alla tvungna att tyvärr anmäla dom. Så jag försökte prata med henne. Men hon gör likadant som pappan. Stoppar huvudet i sanden. Det sista hon skrev till mig var " gör en anmälan då"! Tycker ju det vore bra att ge dom en chans ändå? Istället för att skylla på allt? Men jag har oxå förstått att det verkar vara vardagsmat för dom att ha socialen inblandade....

Du ger dem alla en chans genom din orosanmälan. De behöver hjälp och du kan inte ge den. Deras enda chans är socialtjänsten.
  • Anonym (jag)

Ja. Idag har jag inget hört från pappan. Han drog ju igår.

jag har ju gått i nån chockfas srn jag blev våldtagen. Och har gått som en robot o skött allt. Nu dessa dagar e första gången sen våldtäkten, jag kunde släppa ut min ilska.

Känner mig så grymt sviken av alla. Ensam o sårbar..

har sett alla velat att jag skulle va som vanligt. Men jag kunde inte de efter våldtäkten. Haft sån press på mig att hålla fasad. Ge energi mm.. känns som jag dör lite inombords av att bli sviken..

• Anonym (två saker)
    Anonym (jag) skrev 2014-08-07 15:49:45 följande:

Ja. Idag har jag inget hört från pappan. Han drog ju igår.

jag har ju gått i nån chockfas srn jag blev våldtagen. Och har gått som en robot o skött allt. Nu dessa dagar e första gången sen våldtäkten, jag kunde släppa ut min ilska.

Känner mig så grymt sviken av alla. Ensam o sårbar..

har sett alla velat att jag skulle va som vanligt. Men jag kunde inte de efter våldtäkten. Haft sån press på mig att hålla fasad. Ge energi mm.. känns som jag dör lite inombords av att bli sviken..

Jag tycker att du fått riktigt kass stöttning av din sambo. Har du vänner som stöttar dig? Är psykologen bra?
  • Anonym (jag)

Inte mkt stöttning. Psykologen e jättebra.. men har gett upp lite nu..

• Anonym (två saker)
    Anonym (jag) skrev 2014-08-07 19:31:42 följande:

Inte mkt stöttning. Psykologen e jättebra.. men har gett upp lite nu..

Nej, gör inte det. Världen behöver en människa med ett så stort och varmt hjärta som du. Efter regn kommer alltid solsken bara man orkar hänga kvar och kämpa.

Brottsofferjouren kan stötta dig. De har telefonnummer 0200 - 21 20 19. Det är det enda jag kommer på på rak arm.

Kolla också om det finns någon stödgrupp för kvinnor som blivit utsatta för våld där du bor. Svenska kyrkan brukar också vara ett bra ställe om man behöver en axel att gråta mot och prata av sig. Det bästa är i så fall att kontakta någon diakonissa tror jag.
  • Anonym (jag)

Vet inte om jag orkar.. e slut nu. Barnen e hos sin mamma. Pappan borta. Fått utskällningar för jag mår som jag gör nu. Kunde inte vara samma person efter våldtäkt. O alla vill det. Fick utskällning för mitt beteende? Mående? Ger lite upp nu. Nu e alla borta. Ensam o funderar..

• Ess
    Anonym (jag) skrev 2014-08-07 21:19:58 följande:

Vet inte om jag orkar.. e slut nu. Barnen e hos sin mamma. Pappan borta. Fått utskällningar för jag mår som jag gör nu. Kunde inte vara samma person efter våldtäkt. O alla vill det. Fick utskällning för mitt beteende? Mående? Ger lite upp nu. Nu e alla borta. Ensam o funderar..

Om någon skäller på dig för att du inte är samma person efter våldtäkten, vem är det egentligen mest fel på?

Jag tycker du ska ta och be den/de personerna som bär sig åt så, att dra åt helvete.
    Du har det mycket bättre utan dem.
  • Anonym (Wilhelmina)
    Ess skrev 2014-08-07 22:52:06 följande:
    Om någon skäller på dig för att du inte är samma person efter våldtäkten, vem är det egentligen mest fel på?

Jag tycker du ska ta och be den/de personerna som bär sig åt så, att dra åt helvete.
    Du har det mycket bättre utan dem.
    Detta är nog första tråden jag faktiskt håller med Ess.

• Anonym (jag)

Uppdatering nu igen då.

summan av allting är att modern vägrade lämna ut barnen till fadern på söndagen han skulle hämta dom.

modern hade lyckats manipulera flickan att stanna hos henne, genom att säga att flickan skulle få moderns 2 åriga oinridna häst.

Till saken hör att jag själv har två hästar som flickan fått använda. Ena skulle jag rida in o sen ut o rida med flickan. Detta visste modern om.

sen har det pratats om att jag suttit och druckit varenda dag?! Och modern sa att pappan oxå gjort det.

visst.. en del kvällar efter våldtäkten drack jag några öl. Inte bra kanske. Men jag går ju nu hos psykolog för att bearbeta våldtäkten.

summan e nu, att efter allt jag gjort, lagt ner pengar, tid, min själ för dessa barn, så blev jag själv smutskastad. Genom modern som manipulerar flickan att säga saker. Samt muta henne med häst.

jag är inte lite bitter på alla nu.

detta va sista gången jag ställer upp.

tyvärr vet jag att flickan kommer att återgå till samma beteende som innan. Det var ifrån moderns hem hon fick det.

tror inte jag är intresserad av att få hit flickan igen och börja om med allt igen. Det är en väldigt dysfunktionell familj.

Svar på tråden hur ska jag göra?