Att inte bjuda sin homosexuelle chef (och vän) på olika tillställningar?
Jag gillar min chef, han är rolig, snäll och jag skulle nog vilja kalla honom vän med och inte bara chef. Jag är hetero (man), han är homo (man), så vi har aldrig haft någonting ihop på det sättet.
Men han är som sagt gay, väldigt gay. Väldigt väldigt gay till och med. Detta i kombination med en total oförmåga att hantera alkohol och en benägenhet att bli extremt "på" när han dricker, tom. efter en enda drink.
När jag hade fest i min lght och skulle visa en tjej runt så fann jag honom och två andra killar (ett gaypar) i full färd med att ha en trekant...i min säng. På min förlovningsfest (med samma tjej, hon hämtade sig mirakulöst efter den incidenten) bögade han och min morbror (som jag inte ens visste var gay och som dessutom är gift) ljudligt utanför på en inte speciellt diskret vald plats.
Efteråt ber han om ursäkt, och har extrem ångest (då han varit otrogen mot sin partner...vilket numera är ex.), men nästa gång han dricker, blir det samma sak igen. Drama, andra blir chockade, folk är ju vanligtvis inte så toleranta när det blir lite mer offentligt så jag är orolig för att han kommer råka illa ut. Dessutom stöter han och tafsar verkligen på alla av hankön som finns och en hel del har svårt att ta det utan blir förbannade.
Sluta bjuda honom på sociala tillställningar?