• wickedshadow

"Ej avslutade studier", fortfarande registrerad?

Hej! jag har läst kurser i vår som jag inte avslutat eller gjort alla tentamen/inlämningar på. Terminen är avslutad nu, men i ladok står dessa som "ej avslutade kurser" och är markerade i rött. Betyder detta att jag fortfarande är registrerad på dessa kurser eller bara att jag inte gjort dem och fått ett streck? Någon som vet? Jag är lite orolig då jag inte har någon inkomst alls i juni då jag inte får min första lön förrän juli, så jag måste ta hjälp av soc och arbetsförmedlingen (är inskriven på arbetsförmedlingen) men då man inte kan vara registrerad på en kurs och vara med i arbetsförmedlingen samtidigt är jag rädd att detta ska sabba för mig om det är så att jag fortfarande är registrerad på kurserna som står som "ej avslutade". Tacksam för svar!

• Svar på tråden "Ej avslutade studier", fortfarande registrerad?
  • wickedshadow

Jag har inte hoppat av utan terminen är slut och betygen ska väl sättas/har satts snart, i mitt fall underkänt. En utav mina kurser var slut i mars men står fortfarande som "ej avslutad kurs" vilket jag tycker är konstigt då det är ganska rejält längesedan. Detta är alltså ingenting med csn att göra, utan att jag undrar om det kan vara så att jag fortfarande är registrerad på dessa kurser som alla är avslutade. Så var typ detta jag undrade över!

• BuoBä

Jag tog examen för 10 år sen och har inte varit registrerad sedan dess, men jag har fortfarande ett par kurser som jag började på men aldrig gjorde klart som står som "ej avslutad" (det var valfria kurser som visade sig vara tråkiga så jag bytte dem mot andra). Så länge terminen är slut och du inte skriver in dig på en ny termin så ska det inte bli några problem med Arbetsförmedlingen. 

• skola

Det kommer att sta sa tills du gör omtentor och far godkänt. Alternativt för alltid. Grundat pa att det är grundkurser. Dock sa har du ingen pagaende termin, ingen "procent" (studerar hel/halv/kvarts-tid) sa det räknas INTE som arbete eller liknande. DVS ingen fran soc eller arb-förmedlingen bryr sig alls. Din "arbetstid" är avslutad. 

Svar på tråden "Ej avslutade studier", fortfarande registrerad?