• Anonym (orolig)

Medicinsk Abort hemma

Jag gjorde en medicinsk abort hemma för 3 dagar sedan.

Tog de fyra pillren, fick lite mensverk, började blöda. Det kom 2 stora klumpar (5-7 cm) och några små.

Nu är jag så himla orolig att det skulle vara något kvar, att jag skulle få en infektion...

Oron gör att jag får hjärtklappning och ångest

Jag har inte feber, och tror inte att det luktar illa...

men ont i magen... Det känns som en rejäl träningsverk/mensverk i magen, och jag blöder fortfarande en hel del.

Någon som vet hur det ska vara, om det kan vara så här?

• Svar på tråden Medicinsk Abort hemma
  • erikamiding

Jag blödde i 2 veckor efter vår abort förra året och hade dov mensvärk. Hur långt gången var du?

• Anonym (orolig)
    erikamiding skrev 2014-06-14 10:40:27 följande:
    Jag blödde i 2 veckor efter vår abort förra året och hade dov mensvärk. Hur långt gången var du?
    v.7
  • erikamiding
    Anonym (orolig) skrev 2014-06-14 10:41:27 följande:
    v.7
    Bokade ni ingen efterkontroll? Det brukar göras efter ca 1 månad för att kolla så allt är ute!?
  • Anonym (Ledsen)

Förlåt att jag läger mig i din tråd ..

Fick precis veta att jag är gravid . Vart vänder jag mig för medesinsk abort ? Vill gärna göra den hemma .

• erikamiding
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-16 12:57:21 följande:

Förlåt att jag läger mig i din tråd ..

Fick precis veta att jag är gravid . Vart vänder jag mig för medesinsk abort ? Vill gärna göra den hemma .

Hej!

Hur långt gången är du? Vänd dig till din barnmorskemottagning, de hjälper dig!

Lycka till!
  • Anonym (Ledsen)

Jag är i vecka5. . Ringde och bokade tid inan i dag .. Men jag vet inte om det är vad jag vill .. Har inte vågat informera min man om graviditeten ännu :( . Han vill inte ha fler barn.

• erikamiding
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-16 20:34:36 följande:

Jag är i vecka5. . Ringde och bokade tid inan i dag .. Men jag vet inte om det är vad jag vill .. Har inte vågat informera min man om graviditeten ännu :( . Han vill inte ha fler barn.

Prata med honom och säg att du inte vet vad du vill! Förstår ditt läge, samtidigt ska du inte göra något som är emot din vilja!
  • HannaS86

Det du beskriver låter normalt. Jag gjorde hemabort i v.6 och för mig kom det några klumpar dag 1 + att det blödde. Jag blödde i 9-10 dagar och sen var det över, som en kraftigare mens för mig. Jag kände ingen smärta öht någon gång men jag brukar aldrig ha mensvärk heller.

• Anonym (orolig)
    erikamiding skrev 2014-06-14 10:44:29 följande:
    Bokade ni ingen efterkontroll? Det brukar göras efter ca 1 månad för att kolla så allt är ute!?

Nej ingen efterkontroll bokad. Jag fick med ett grav-test som jag ska göra efter en månad.

HannaS86 skrev 2014-06-17 00:35:49 följande:
    Det du beskriver låter normalt. Jag gjorde hemabort i v.6 och för mig kom det några klumpar dag 1 + att det blödde. Jag blödde i 9-10 dagar och sen var det över, som en kraftigare mens för mig. Jag kände ingen smärta öht någon gång men jag brukar aldrig ha mensvärk heller.

Själva abortdagen gick väldigt smärtfritt, jag har däremot haft som en kraftig mensverk alla dagar efter. (en vecka imorgon)

Nu har dock blödningen minskat.. är bara typ som en brun flytning nu...

Svar på tråden Medicinsk Abort hemma