• Dr Mupp

Hur får jag honom att sluta spottas,

Seriöst hur får man en 4 åring att sluta spottas. Att säga till honom får honom bara att spotta mer.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Hur får jag honom att sluta spottas,
  • Gathenhielm

Om det inte fungerar med tillsägelser får du försöka med hårdare tyglar.

Till rummet utan middag brukar hjälpa. Eller att du tar bort en leksak för varje loska.

Eller så väntar du tills det går över. Fast det skulle jag inte rekommendera.

Reasons... we all have them, at times.
  • väntarbarn

Jag fick vitpeppar på min tunga när jag spottade och jag sluta...
    Fast inget jag skulle rekommendera :) 

• Nukkumatti

Min fyraåring hade också en period när hon spottade bara för att provocera, det är ju omöjligt att hindra... Men hon fick torka upp spott från golvet och så fick hon stå i duschen och spotta, haha. Och så var jag väldigt tydlig med att det bara är bebisar som spottar, så gör inte vuxna eller stora barn. Tror det gick över på några veckor men det var sjuuuukt jobbigt! Hoppas att det blir en kortare fas för er med!

• Jkpg Deluxe
    Nukkumatti skrev 2014-06-14 21:50:30 följande:
    Min fyraåring hade också en period när hon spottade bara för att provocera, det är ju omöjligt att hindra... Men hon fick torka upp spott från golvet och så fick hon stå i duschen och spotta, haha. Och så var jag väldigt tydlig med att det bara är bebisar som spottar, så gör inte vuxna eller stora barn. Tror det gick över på några veckor men det var sjuuuukt jobbigt! Hoppas att det blir en kortare fas för er med!
    Tror mest på detta tips! Är ju tråkigt att fortsätta spotta om man också måste ta hand om det efteråt, gå till toaletten eller få höra att det är så som småbarn gör!
  • Flickan och kråkan

Min mellanson spottade under en period. Tror han var 3-4. Vi var konsekventa med att han fick torka upp efter sig. Och detta gav vi inte vika på en millimeter. Det tog lite udden av det och han tröttnade relativt snabbt. Kommenterade (i möjligaste mån) inte det faktum att han spottade utan fokuserade helt på den logiska konsekvensen av hans agerande.

• Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2014-06-16 23:22:13 följande:
    Kommenterade (i möjligaste mån) inte det faktum att han spottade 
    Och det var svårt. Galet provocerande tycker jag....just att spotta. Och det är barn snabba att uppfatta .
Svar på tråden Hur får jag honom att sluta spottas,