Hur får jag honom att sluta spottas,
Seriöst hur får man en 4 åring att sluta spottas. Att säga till honom får honom bara att spotta mer.
Seriöst hur får man en 4 åring att sluta spottas. Att säga till honom får honom bara att spotta mer.
Om det inte fungerar med tillsägelser får du försöka med hårdare tyglar.
Till rummet utan middag brukar hjälpa. Eller att du tar bort en leksak för varje loska.
Eller så väntar du tills det går över. Fast det skulle jag inte rekommendera.
Jag fick vitpeppar på min tunga när jag spottade och jag sluta...
Fast inget jag skulle rekommendera :)
Spotta tillbaka några gånger så slutar han!
Min fyraåring hade också en period när hon spottade bara för att provocera, det är ju omöjligt att hindra... Men hon fick torka upp spott från golvet och så fick hon stå i duschen och spotta, haha. Och så var jag väldigt tydlig med att det bara är bebisar som spottar, så gör inte vuxna eller stora barn. Tror det gick över på några veckor men det var sjuuuukt jobbigt! Hoppas att det blir en kortare fas för er med!
Min mellanson spottade under en period. Tror han var 3-4. Vi var konsekventa med att han fick torka upp efter sig. Och detta gav vi inte vika på en millimeter. Det tog lite udden av det och han tröttnade relativt snabbt. Kommenterade (i möjligaste mån) inte det faktum att han spottade utan fokuserade helt på den logiska konsekvensen av hans agerande.