• h0pe79

Hjälp, jag har bestämt mig!

Hej allihopa,

Jag har varit medlem här ett tag men tidigare har det varit annorlunda än det är idag. Jag ville ha barn redan när jag närmade mig 25 år men när detta inte hände och jag började närma mig 30 så lovade jag mig själv att om jag fortfarande inte hade hittat någon kille eller blivit med barn sommaren jag fyllt 35 så skulle jag åka till Danmark.

I början av året fyllde jag 35, nu är det sommar.. Jag är fortfarande singel och Mr Right står inte direkt och knackar på dörren så för någon månad sen började min resa. Jag tog kontakt med Storkklinik i DK och sen började jag söka på nätet och det var då jag fick upp ögonen för privat donator här i Sverige! Jag läste på, jag pratade med mina vänner och jag blev medlem på donor.se 

Idag har jag varit på jakt efter sprutor och ikväll kommer min donator och första försöket inleds. Jag är livrädd, på ett bra sätt kanske man ska säga? :) Det här är något jag aldrig trodde att jag skulle göra när jag var yngre men jag vill inte bli gammal utan att ens ha försökt få barn.

Jag bor utanför Stockholm, är 35 år och det här är mitt första försök att bli gravid. Är det någon som är i samma situation? Som kanske vill maila och ev träffas och få snacka av sig med allt? Jag har vänner som stöttar mig till 100% men vore guld värt att få prata med någon som är i samma situation :)

Hör av dig, här eller på PM!

• Svar på tråden Hjälp, jag har bestämt mig!
  • h0pe79

BIM +26 tog just nytt test, både ÄL och Grav. ÄL visade starkare än sist jag testade och gravtestet var blankt. Har läst lite och ÄL kan visa positivt när mensen är på ingång, så då kanske den dyker upp idag?  Bara avvakta och se... *suckar*

• önskan2014
    h0pe79 skrev 2014-07-26 12:27:24 följande:

BIM +26 tog just nytt test, både ÄL och Grav. ÄL visade starkare än sist jag testade och gravtestet var blankt. Har läst lite och ÄL kan visa positivt när mensen är på ingång, så då kanske den dyker upp idag?  Bara avvakta och se... *suckar*

BIM+6 , grav testen negativt ... har haft like magont typ mensvärk i ca 1,5 vecka men ingen mens än.

Skickade ett meddelande till kliniken som jag varit på som skrev att de rekommenderade att kontakta en läkare för att ta blodprov (HCg-test) för att kontrollera om man är gravid om mensen inte kommer inom kort. Har du fått mens än? Annars kan det vara så att du är gravid trots att gravtestet inte visar det.

Håller tummarna för alla som försöker bli gravida! :)

• h0pe79
    önskan2014 skrev 2014-07-28 12:04:04 följande:

BIM+6 , grav testen negativt ... har haft like magont typ mensvärk i ca 1,5 vecka men ingen mens än.

Skickade ett meddelande till kliniken som jag varit på som skrev att de rekommenderade att kontakta en läkare för att ta blodprov (HCg-test) för att kontrollera om man är gravid om mensen inte kommer inom kort. Har du fått mens än? Annars kan det vara så att du är gravid trots att gravtestet inte visar det.

Håller tummarna för alla som försöker bli gravida! :)

Åh hoppas att det är en liten som gror där inne :)

Jag har ringt 5st Gyn/mv här men tre var sommarstänga och två hade inte tid att ta telefon :( Har haft konstiga hugg i magen idag och mått illa till och från, blir mer å mer orolig :(
  • h0pe79

Fick tid hos bm på onsdag eftermiddag, då får jag förhoppningsvis veta vad som händer i min kropp..

• önskan2014
    h0pe79 skrev 2014-07-28 15:17:26 följande:

Fick tid hos bm på onsdag eftermiddag, då får jag förhoppningsvis veta vad som händer i min kropp..

Håller tummarna för dig!
  • h0pe79
    önskan2014 skrev 2014-07-28 18:29:49 följande:

Håller tummarna för dig!

Tack snälla, ska verkligen bli skönt att få veta. För att göra mig lite mer förvirrad så tog jag ett ÄL-test ikväll som blev jättepositivt.. I söndags var det blankt och för ca 1,5 vecka sen gav det lite utslag. Jag fattar verkligen ingenting.. :)
  • CissiJissi

Hjälp det här var som att läsa en spännande thriller jag hoppas på mer uppdatering ;D

• h0pe79
    CissiJissi skrev 2014-07-30 00:05:51 följande:

Hjälp det här var som att läsa en spännande thriller jag hoppas på mer uppdatering ;D

Haha eller hur ;) Tog test imorse, - på gravtest och ÄL visade väldigt svagt. Men i eftermiddag får jag förhoppningsvis svar. Jag tror på hormonrubbning eller cysta :( Är det en liten så gömmer den sig väl för testet ;)
  • carro line
    CissiJissi skrev 2014-07-30 00:05:51 följande:

Ja, verkligen! Solig

Hur går det TS? Vad sa bm?
  • h0pe79
    carro line skrev 2014-07-30 22:35:26 följande:
    Ja, verkligen! Solig

Hur går det TS? Vad sa bm?
    Vi satt och diskuterade en del fram och tillbaka, jag berättade min story och ja, hon hade ingen förklaring om varför mensen är borta. Och hon tyckte att det var väldigt konstigt att jag fått positivt på ÄL-testet i förrgår med tanke på att jag egentligen skulle haft mens då. Men som för så många andra här där mensen uteblivit och inget plus på stickan så ska jag avvakta. Om jag nu hade äl i förrgår så borde jag få mensen om 2 veckor. Så jag ska avvakta i två veckor och har mensen fortfarande inte kommit så ska jag ta nytt gravtest och ringa henne och så får vi ta det vidare därifrån.

Så egentligen inga svar om vad som händer. Men för var dag som går så tror jag mindre å mindre på att jag är gravid iaf :( Min kropp fick spelet helt enkelt.. =|

Så thrillern fortsätter ;)
  • h0pe79

Fortfarande ingen mens.. Väntan är ju asjobbig... Ska köpa en gravtest imorn som jag tar torsdag morgon, bara för att checka.. Ska på semester och vill dubbelkolla så det inte är nåt ändå som visar sig nu innan jag åker.

Har ingen koll på vilken BIM jag är på längre.. Vill bara att nåt ska hända nu så jag kan få tillbaka min gamla kropp, går fortfarande upp i vikt fast jag inte äter mer än vanligt? Är inte det skumt... Måste träna mer :/ Var ute och gick/sprang varje dag förra veckan, var ute igår. Men snart åker jag på semester så då hinner jag inte med något. Blir galen!!!

Svar på tråden Hjälp, jag har bestämt mig!