• eynelly

ellos storlekar, ni som beställt där.

Hej! Beställde en bikinin för ett litet tag sen, storlek 80B. Trosorna i str 38/40. När kläderna kom så är bikinin mer som en D kupa, och Trosorna mer som en 32/34. Har ellos alltid så konstiga storlekar? Ska jag istället beställa en bh i en storlek mindre än vanligt, och och trosor ett par storlekar större än vanligt? Hur har era storlekar varit när ni beställt från ellos?

• Svar på tråden ellos storlekar, ni som beställt där.
  • Skärin

Jag beställde en bikini en gång. Bhn var snarare en storlek mindre (jämfört med typ lindex) och trosorna som var i dubbelstorlek var definitivt i det mindre spannet. Tror dock att modell spelar roll. Ett tips är att läsa kommentarenarna, de är verkligen guld värda!

• eynelly
    Skärin skrev 2014-06-16 08:54:56 följande:
    Jag beställde en bikini en gång. Bhn var snarare en storlek mindre (jämfört med typ lindex) och trosorna som var i dubbelstorlek var definitivt i det mindre spannet. Tror dock att modell spelar roll. Ett tips är att läsa kommentarenarna, de är verkligen guld värda!

För mig tvärt om! Bhn var jätte stor för mig, och trosorna jätte små! Handlar jag i vanliga affärer så har jag alltid samma storlek, så rumpan kan ju inte ha vuxit 2 storlekar, och bröster krympt 2 på bara någon vecka!?
  • Skärin
    eynelly skrev 2014-06-16 08:59:20 följande:
    För mig tvärt om! Bhn var jätte stor för mig, och trosorna jätte små! Handlar jag i vanliga affärer så har jag alltid samma storlek, så rumpan kan ju inte ha vuxit 2 storlekar, och bröster krympt 2 på bara någon vecka!?

Nä precis :) Jag beställde trosor i strl 42-44 för att vara säker på att de inte skulle skära in i höfterna, har vanligtvis mellan 40 och 42. De var på gränsen till för små! Jag tror aldrig man kan veta så man får chansa och skicka och byta. Går ju inte med trosorna kanske men BHn iaf!
Svar på tråden ellos storlekar, ni som beställt där.