22 dagar till BF, följas åt?
22 dagar kvar, nu är det snart dags..
Känns så overkligt, spännande !!!!
Följas åt så tiden går lite snabbare? ;)
22 dagar kvar, nu är det snart dags..
Känns så overkligt, spännande !!!!
Följas åt så tiden går lite snabbare? ;)
Hej! Hoppar in här. Har 20 dagar kvar till BF, 6/7. GIck in i v. 38 idag, men är sååååååååå otålig, vill föda nu! Första barnet för min del, så vet inte riktigt vad jag har att vänta mig, men längtar tills det sätter igång...
Åh jag med !
Gärna nyss ????
Sånt härligt pirr i magen. Är ju så spännande, man vet inte hur eller när förlossningen ska starta ! Mitt andra barn ????
Rullar oxå in här då.. Har bf 11e men ska in å blir antagligen igångsatt den 7e.. :)
Känns det konstigt för nån av er vid solar plexus? Mitt barn är en hejare på att trycka och ta spjärn just där..
Idag har det känns konstigt där, en pirrande/krypande men samtidigt bortdomnad känsla, som när ena foten somnar typ..
Hej tjejer.. smyger in här, Bf 24/7 men ska snittas och fått datum den 10/7. Hoppas tiden går fort har ont nu...
På vilket vis har ni ont?
För mig är det sen ca ett par veckor tillbaka värst med foglossningen.. Den kom precis när jag slutade jobba :(
Plus att det gör så fruktansvärt ont när lillen rör sig..Han har blivit så stor nu att det känns som saker går sönder i mig stup i kvarten :( Vill bara föda nu!
Jag har också foglossning men plågas mest av den på nätterna , eller nästintill bara då...
Ryggen är en plåga över hela dagen och idag mår jag illa.
Nu får bebis gärna komma ut
Har inga känningar över huvud taget och har inte känt av sd under hela graviditeten. Min foglossning? försvann nästan helt och hållet när bebis sjönk i v. 34. De senaste veckorna har jag bara haft "ont" av otymplighet, trötthet och alldeles för mycket hormoner. Så har absolut ingenting att klaga på, men är såååå färdig med att vara gravid. :)
Har gått hemma sedan v. 32 med hp, nu börjar det bli lite väl tråkigt och ork eller lust till att träffa vänner/familj är lika med noll. Ligger mest i sängen med fläkten på, mörkläggningsgardinerna nere och diverse gravidserier rullandes på tv:n. Känner mig extremt rolig och attraktiv inför sambon.... Nej, vill bara gömma mig under täcket tills det är dags för lillen att komma ut, 18 dagar kvar. :)
Hur känner ni er? Pigga? Trötta? Redo?
19 dagar kvar och jag känner mig redo ! Också väldigt trött på att vara gravid och begränsad nu ...
Är åtminstone riktigt gott gravveväder nere i hbg idag. Regnigt och blåsigt, njuter!!!!! :)
Ligger och njuter av regnet på Öland med, så skönt ????
Var till bm idag å kikade lite.. tycker magen e enorm men har bara sf 34. Vad ligger erat på? :O
Min bm har aldrig sagt något om sf-mått, bara att bebis växer som den ska. Beräknar att den ska väga 3800 på bf. Tycker själv att min mage är liten, morgonmagen hade jag lätt kunnat dölja, konstigt så olika det kan vara. SF 34, är det vad den borde väga? i v.34? Är det måttet över magen? Haha.
Beräknade dem vikten med ultraljud då?
Det var konstigt, trodde alla bm mätte magen å gjorde kurvor.. Sf är alltså måttet.
Dom brukar väl säga att måttet ska matcha antalet veckor man är i på ett ungefär. Men jag är i vecka 38 imorn och har sf 34, som sagt.
På mig har dom mätt sf mått med, trodde också alla gjorde de?
Kommer inte ihåg vad mitt ligger på, men ska till bm på tisdag. Tycker mina mage är så stooooor.. Är också i vecka 38
Nej vikten beräknade bm efter att ha mätt magen. Antar att hon har tagit sf men inte har sagt något, när hon kollar hjärtljudet på bebis får jag alltid fråga vad det ligger på. Får väl fråga om sf på tisdag. Sannas mamma, hur kommer det sig att du blir igångsatt??
Det är inte 100 % att jag får igångsättningen, men jag hoppas och tror att det blir så. Jag tar fragminsprutor i magen varje morgon fr att inte få blodproppar. (Har fått två st djupa proppar förut i ljumske och lunga,vid graviditet och anv av mini-piller.) När man tagit en sån spruta kan man inte få EDA inom 10 timmar, därför har jag bett att bli igångsatt, så man kan planera in att jag inte ska ta sprutan på morgonen. Men dom vill inte gärna göra det så därför fick jag ingen tid förrän fyra dagar före BF. Och när jag kommer in den 7e så undersöker dom mig, och om livmodertappen/halsen är någolunda mogen så tar dom hål på fosterhinnorna.
Är den däremot helt opåverkad så finns risken att jag blir hemskickad nån dag till :( Men enl ägglosning och mens så vad BF den 5e från början... Och det tror jag mer på faktiskt. Så vi får se vad som sker! Skulle tappen va opåverkad när jag kommer in den 7e blir jag väldigt förvånad.. När jag väntade min dotter för tio år sen så skulle jag bara in på ett blodprov, två dagar över tiden och hade inte haft en enda känning. Då undersökte dom mig och jag var öppen 4cm! Så då fick jag välja om jag ville bli igångsatt direkt eller vänta ut det. Blev igångsatt och fick dottern jättesmidigt bara några timmar senare..Hann dock inte få EDA ens då för det gick så fort! :)
Skummar igenom mina favorittrådar.. Hur har det gått med allt?? Ts?