Beroende av coca cola. Era bästa tips för att sluta.
Denna tråd kan för vissa tolkas som ett skämt men jag är allvarlig.
Jag är väldigt beroende av Coca cola och behöver era bästa tips för att sluta och bli av med mitt beroende.
Denna tråd kan för vissa tolkas som ett skämt men jag är allvarlig.
Jag är väldigt beroende av Coca cola och behöver era bästa tips för att sluta och bli av med mitt beroende.
Jag använder mig av receptfria koffeintabletter när abstinensen sätter in. Funkar bra för mig då jag är fast på sockerfri cola.
Jag är också beroende av cola :( förut kunde jag lätt dricka 1,5l coca cola zero om dagen, men har hela tiden verkligen stenhårt jobbat på att dra ner mängden så har handlat mindre och mindre varje gång så nu dricker jag max en sån där liten 0,5l i veckan :)
Vad m¨ånga glömmer bort är att coca cola innehåller caffeine.
Så det spelar in gen roll om det är "zero cola" man dricker eller om det är "vanlig cola" man dricker. Man kan få beroende iallafalll.
En av det bättre sätten är att trappa ned.
Kankse göra i ordning något gott smaksatt vatten som man använder vid var tredje glas till en början för att sedan öka till vartannat osv osv.
Vill man sluta tvärt så kan man köpa caffeine tabletter och ta en mycket låg dos av dem för att stävja det värsta för att sedan minska på dem så man aldrig ersätter ett gammalt missbruk med nytt utan använder det som ett hjälpmedel för att sluta.
sluta dricka det.
Byt ut colan mot koffeintabletter ett tag. Då slipper du den fysiska abstinensen och kan konsentera dig på det psykiska först. Trappa sedan ner tabletterna.
Hej! Jag med!
Jag har druckit i snitt 6 burkar om dan i 40 år!
Konstigt nog är jag rätt smal med bra tänder, tills i år.
Nu har jag fått en massa hål, vet ej varför riktigt, eftersom colan inte orsakat hål förr. Men skulle gärna bli av med detta iaf. Så följer tråden.
Henrik
Tråden är 7 år gammal, just sayin..
Tråden är 7 år gammal, just sayin..