Gravid & går hemma, deprimerad under veckorna
Jag går hemma pga att jag inte kan jobba på mitt vikariat pga graviditetsproblem som foglossning m.m. Min man var ledig i 2 veckor nu i samband med vårt bröllop men nu när han jobbar igen så mår jag så himla dåligt under veckorna. Jag känner mig värdelös, trött, ont i kroppen, ledsen & har noll inspiriation till att göra något vettigt med all min lediga tid.
Men när han är hemma på helgen så är jag mycket piggare även om han inte är så pigg, då får jag myror i benen av att sitta stilla. nu när han är på jobbet har jag svårt att tvinga mig upp ur soffan och bara det ger mig ångest som jag bara får bukt med genom att lugna ner mig med en film/lång kaffepaus ute i solen etc. Men efter det blir jag besviken på mig själv att jag inte gjort något vettigare under den tiden. En jävla ond spiral..
Jag började störtgråta bara av att tänka på att min man inte vet exakt hur jag känner om detta, men jag klarar inte av att berätta för honom för känner mig så dålig och värdelös & vill inte belasta honom med mera problem (även om jag samtidigt förstår att ens partner ska man dela allt med, både jobbigt & glatt, vad ska jag göra? Har precis börjat gå till en psykolog och med hans hjälp borde jag kunna få lättare att prata om detta men vad gör jag fram tills dess? Mycket lättare att skriva på internet med folk jag inte känner alls eller ser face to face.