• MedlemFV

Tuffa människor. Varför ha tendensen att tatuera sig?

Varför har dessa människor tendens att tatuera sig? Vad betyder det? Och varför är det så? För att ge symbol för omgivningen att man är våldsbenägen? Att man är kriminell. På något sätt ge omgivningen varning on att man är farlig och att man bör hålla sig undan. Vill man synas som tuffa dygnet runt? Om de har tatuering får de då högre självförtroende/självkänsla, vilket hjälper de att bli ännu mer tuffare? Är de inte nöjda med det kropp de har?

• Svar på tråden Tuffa människor. Varför ha tendensen att tatuera sig?
  • lolie

det är tufft att tatuera sig okkkeeeejjjj???"!!!!!! förstå

• ClaraV
    Majsan70 skrev 2014-06-16 16:58:10 följande:
    Är det bara tuffa människor som tatuerar sig menar du? 
    Ja en liten fjäril i svanken är väldigt tufft och macho. Visar att man har pondus och inte låter någon sätta sig över en.. ;)
  • Majsan70
    ClaraV skrev 2014-06-16 16:59:35 följande:
    Ja en liten fjäril i svanken är väldigt tufft och macho. Visar att man har pondus och inte låter någon sätta sig över en.. ;)
    Haha, jag måste ila till studion då för att få en.
  • Vickan I

Haha, har flera vänner som är tatuerade. En del riktigt mycket. De är vanliga arbetssamma småbarnsföräldrar, så långt ifrån kriminalitet man kan komma.

• MedlemFV
    Majsan70 skrev 2014-06-16 16:58:10 följande:
    Är det bara tuffa människor som tatuerar sig menar du? 

Nej. Det är kanske någoting son jag borde vara tydligt med i trädstammen. Jag säger absolut inte att det är bara tuffa människor som tatuera sig. Men människor som är tuffa kan man nästan vara helt säkert på att denne person har tatuering på sig.
  • Majsan70
    MedlemFV skrev 2014-06-16 17:01:05 följande:

Nej. Det är kanske någoting son jag borde vara tydligt med i trädstammen. Jag säger absolut inte att det är bara tuffa människor som tatuera sig. Men människor som är tuffa kan man nästan vara helt säkert på att denne person har tatuering på sig.
    Oj antingen har jag aldrig träffat så "tuffa" människor eller så stämmer inte din teori.
  • Flisan79

Jag är tatuerare och inte särskiljt tuff.

Jag kan säga att min snittkund är kvinna, mellan 18-30(50), normalsvensson som jobbar på kontor, Ica, förskollärare osv.

Sen finns det väl en grupp av killar som gillar att se lite "tuffa" ut och tatuerar sig i det syftet.

Själv tycker jag att killar gärna får vara fullklottrade. Inte på huvudet dock.

• Simon 681

Förut var det bara tokar, rebeller, sjömän, bikers och andra tuffingar som tatuerade sig. Inte längre,

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Ful Anka
    Simon 681 skrev 2014-06-16 17:21:10 följande:
    Förut var det bara tokar, rebeller, sjömän, bikers och andra tuffingar som tatuerade sig. Inte längre,

Det är sant. Nu vill vanliga svennar se ut som klotterplank.
    This is my life and I don't care
  • Mika86

Förr va det väl så men nu är ju nästan alla tatuerade.
    Tror ts fått allt detta om bakfoten, för jag känner många som är tatuerade men verkligen inte macho/tuffa eller kriminella på nåt vis

• Ful Anka
    Mika86 skrev 2014-06-16 19:40:59 följande:
    Förr va det väl så men nu är ju nästan alla tatuerade.

Tror ts fått allt detta om bakfoten, för jag känner många som är tatuerade men verkligen inte macho/tuffa eller kriminella på nåt vis

Dom bara ser så ut.
  • Ojsan
    MedlemFV skrev 2014-06-16 16:57:01 följande:
    Varför har dessa människor tendens att tatuera sig? Vad betyder det? Och varför är det så? För att ge symbol för omgivningen att man är våldsbenägen? Att man är kriminell. På något sätt ge omgivningen varning on att man är farlig och att man bör hålla sig undan. Vill man synas som tuffa dygnet runt? Om de har tatuering får de då högre självförtroende/självkänsla, vilket hjälper de att bli ännu mer tuffare? Är de inte nöjda med det kropp de har?
    Tatuering har inget med tuffhet att göra, min mamma tror det, men hon är född på 40-talet och då var det mest kriminella kåkafarare som tatuerade sig.
  • Mika86
    Ful Anka skrev 2014-06-16 19:46:15 följande:

Dom bara ser så ut.
    Då ha du inte träffat mycket folk.
    Kolla in min sida, ser jag o min man tuffa eller kriminella ut?
  • Ful Anka
    Mika86 skrev 2014-06-16 20:42:29 följande:
    Då ha du inte träffat mycket folk.

Kolla in min sida, ser jag o min man tuffa eller kriminella ut?

Ja, absolut.
  • LillGris

Jag är asball och tatuerad. Dock alldeles för laglydig för att få äran att kallas tuffing.

Men häftig, det är jag!!!!

• Tulla

Exakt vad är det som är så tufft med att göra som alla andra? De första personerna som tatuerade sig må ha varit tuffa, de stack ut från mängden. Idag är det tuffare att vara otatuerad. Och hur menar du med "tuff"? Man är inte tuff om man är våldsbenägen och slåss, tuff är man när man klarar av att ta mycket skit utan att knäckas och det skulle väl i och för sig inkludera själva ditsättandet, men definitivt inte tatueringen i sig! Jag är extremt tuff, har blivit tatuerad gul & blå utav våldsbenägna ett par ggr, men någon tatuering har jag ej och det är stolt över för det gör mig unik!

Svar på tråden Tuffa människor. Varför ha tendensen att tatuera sig?