• lillarosen81

Victoria eller Alexandra???

Ska välja namn till lillasyster men kan inte bestämma mig.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Victoria eller Alexandra???
  • BCH52

Båda väldigt fina namn, tycker dock att Alexandra signalerar lite mer kraft, en stark och trygg tjej, båda slutar på a så man får hoppas att ert efternamn inte börjar på a.

• MammaEmilia01

Båda är fina fast jag föredrar Alexandra.

23 november 2006 Daniel&Oliver BF 26 december
  • fluu

Jag röstade på Alexandra. Länge hade jag väldigt svårt för det eftersom ALLA i min ålder heter så och jag var ganska trött på det. Men nu när jag inte träffar så många Alexandror varje dag så har jag börjat tycka ganska bra om det. Det är vacker, ståtligt, seriöst, men inte utan en viss "gullighet". Jag tycker att det är ett namn som har det mesta.

Victoria har jag svårt för. Det är liksom lååååångt och kaaantingt. Tänker att Vickan/Vicky inte är så fina smeknamn.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Orlando
    fluu skrev 2014-06-17 08:53:27 följande:
    Jag röstade på Alexandra. Länge hade jag väldigt svårt för det eftersom ALLA i min ålder heter så och jag var ganska trött på det. Men nu när jag inte träffar så många Alexandror varje dag så har jag börjat tycka ganska bra om det. Det är vacker, ståtligt, seriöst, men inte utan en viss "gullighet". Jag tycker att det är ett namn som har det mesta.

Victoria har jag svårt för. Det är liksom lååååångt och kaaantingt. Tänker att Vickan/Vicky inte är så fina smeknamn.

men man behöver inte bli kallad Vickan eller Vicky om man heter Victoria det finns så många andra FINA smeknamn! Min dotters kompis heter Victoria men alla kallar henne för Tori, detta är bara ett exempel man jag hoppas du förstår vad jag menar
  • fluu
    Orlando skrev 2014-06-17 11:49:34 följande:

men man behöver inte bli kallad Vickan eller Vicky om man heter Victoria det finns så många andra FINA smeknamn! Min dotters kompis heter Victoria men alla kallar henne för Tori, detta är bara ett exempel man jag hoppas du förstår vad jag menar
    Nej, det är självklart olika. Ser jag till min omgivning är det de smeknamnen som gäller. Får jag fråga om ni bor i Sverige?
  • Orlando
    fluu skrev 2014-06-17 11:51:35 följande:
    Nej, det är självklart olika. Ser jag till min omgivning är det de smeknamnen som gäller. Får jag fråga om ni bor i Sverige?

Vi bor inte i Sverige men kompisen och henens familj är svenska
  • fluu
    Orlando skrev 2014-06-17 12:01:37 följande:

Vi bor inte i Sverige men kompisen och henens familj är svenska
    Kanske kan vara därför då. Själv har jag varken hört eller sett någon boende i Sverige som kallas så.
  • Mickan76

Victoria är jättefint! Min yngsta dotter heter Viktoria i andranamn, med k.

• Kereza

Alexandra. Främst för att "Alex" som smeknamn på en tjej är hur fint som helst.

Svar på tråden Victoria eller Alexandra???