• LillaPinnen

    vilken färg? (fulast).

    Jag har så ruggigt tråkigt just nu, så jag startar en liknande tråd fast denna gång med FULAST färg. (Denna gången är även färgen grå med - en färg jag glömde i den förra tråden).

    Sååå...

    Vilken färg av dessa tycker du är fulast?
    Tänk nu inte "fulast på en vägg", "fulast på ett plagg", osv - utan rent allmänt. Om du har ett papper med tio olika färgkluttar på - vilken färgklutt är fulast då? :)

    Jag har valt att inte ta med olika nyanser (så som turkos, ljusrosa, mörkröd, osv). Så ska du rösta, så får du rösta på något av de angivna alternativen, eller låta bli.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-17 00:23
    RÖSTA PÅ FINAST: www.familjeliv.se/Forum-27-260/m73460394.html

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken färg? (fulast).
  • dessan59

    Orange, jag älskar den färgen!! olika nyanser av grönt, Turkost, varma röda färger.

    svart är det jag har minst av i klädväg, och även i möbler. 

  • fluu

    Vitt. Tråkigare blir det inte.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Amanda84

    Det här var en spännande fråga, speciellt för mig som målar. Det är verkligen stor skillnad på om en färg är snygg som färgklutt eller rent allmänt.

    Om vi talar färgkluttar så är orange så jäkla snyggt - det är lätt den snyggaste färgen! Jag kan dock inte komma på något användningsområde där orange annars är snyggt, varken på klädesplagg, en vägg eller på en pryl (jo, en brasa har fin färg, men annars vet jag inte). Grönt är fruktansvärt fult som färgklutt, men jag fullkomligt älskar de gröna skiftningarna i trädens lövverk, jag kan tänka mig att ha gröna kläder och grön strass är galet snyggt!

  • Josephine96

    Även jag har väldigt svårt för orange. Grått, brunt eller riktigt klarrött är ingen höjdare heller men det kan passa på vissa saker. Orange är fult på allt.

  • Excentriskan

    Har för många minnen av 70-tals orange blandat med brunt.. Gärna i badrum.. och kök.. Vispar, bunkar, tandborstglas.. Urk.

    En färg har ju även många nyanser. Kan också med om orange är av den lättare ljusare sorten. Men inte den där murriga kompakta "mjukplast" med fet yta orange-färgkänslan.

    Rosa är heller ingen mysfärg. Den ger mig en sockersöt smak i munnen som man vill skölja bort med något mindre plutti nuttigt.


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Msalpha83

    Brun, jag har inte ett endaste klädesplagg i detta. Och det är klart en färg jag gärna väljer bort. Min mormor valde nya tapeter och valde en marmorerad brun färg, vem vill ha det liksom?

Svar på tråden vilken färg? (fulast).