• skorpion78

När började du använda en växasäng till ditt barn?

När började ditt barn sova i en växasäng? Var köpte du din?

• Svar på tråden När började du använda en växasäng till ditt barn?
  • YokohamaNr2

Vi gick direkt från spjälsäng till vanlig 90 säng för första barnet, han var runt 2 år, trivdes väldigt bra i sin spjälsäng men när syskon vankades så ville vi byta. Kändes onödigt att köpa en växa säng om vi sen var tvugna att köpa ytterligare en säng efter något år. Han är nu 7 och sover fortfarande i samma 90 säng

• The Fugly

17 månader men jag önskar vi hade kört på en riktigt 90-säng direkt.

• isolande

ca 18 månader, en gulliver med stödbräda som vi köpte på blocket för några hundringar. Perfekt

• Hoppfull84

vid ett och ett halvt ungefär, en ikea minnen, när den är ihopdragen blir det ju bara en litet glapp på mitten av långsidan, så vi knöt ett vanligt mjukt spjälskydd längs med den sidan i början så att hon inte skulle åla ur på natten.

• Baktakt

Strax innan tre, men vi kunde börjat vid två istället för att ta av sidan på spjälisen. Satte spjälsängsskydd i växasängen till en början och hade damma täcke och kudde som i spjälsängen. Funkade jättebra!

• Eisa

Aldrig. 90-säng (madrass på golvet) från bebistiden.

• Bling1975

Runt året satte vi in en egen dubbelsäng i barnets rum då vår är så hög att vi var lite rädda att hon skulle trilla ner. Men vi samsover fortfarande och hon är drygt 2 år. Vi provade spjälsäng någon vecka men det var inget för oss och den vackra växasängen från 50-talet står kvar på vinden.

• Backpacker

Min son har alltid sovit i min säng (han hade en spjälsäng men den användes aldrig).
    Sedan, när jag och sonen flyttade, så köpte min kära mor en vanlig 90-säng till honom (jag ansåg att både växasäng och juniorsäng var onödigt).
    Han var 2,5 år då.
    Vi sover fortfarande tillsammans, men jag sover i hans säng i hans rum (detta då övergången till att börja sova själv, ska gå så smidigt som möjligt).
    Han är 3,5 år nu.

• Barbamama08

Hade egentligen behövt precis vid 2 (i februari). Men det blev för någon månad sedan istället. Hon klättrade ur spjälsängen. Sågade bort två spjälor, som provisorisk lösning, men hon klättrade i alla fall så det blev en begagnad växasäng från Blocket. Jag vet inte vilket märke det är, men den är som en liten låda som hon enkelt tar sig in och ur, utan att riskera att skada sig själv. Det känns lite creepy att hon går upp själv på helger, men jag lämnar alltid min sovrumsdörr öppen så att jag vaknar om hon håller på med någonting.

• Penida

Aldrig. De fick vanliga sängar direkt. Har aldrig riktigt förstått grejen med växasäng, verkar mest onödigt.

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden När började du använda en växasäng till ditt barn?