pigglet skrev 2014-06-19 10:45:34 följande:
Kolla, jag har för mig att man kan ge det i samband med lite mat. Det är bäst om det ges mellan måltiderna, men det ska funka även tillsammans med mat tror jag. I så fall blir det inte riktigt lika tufft för magen, om hon kräks upp det en stund efter?
Man kan även ge hälsofil/proviva för att hjälpa magen, det ska man inte ge samtidigt som penicillinet eftersom de liksom motverkar varandra.
Kräks hon samtidigt, så det är av smaken? I så fall testa isglass före, chokladsås/sirap just innan och efter.
Ja du har helt rätt att man kan ge det samtidigt som mat, men att man helst ska ge det mellan måltiderna. Vi har kört ihop eller ganska tätt inpå maten i alla fall. Men som du skrev, så är det av smaken plus att hos gråter och hostar så som hon kräks =(
Nu är det "bara" imorgon kvar med två omgångar medicin, sen hoppas jag slippa detta lääänge! Usch, lider så med dottern när hon tvingas i detta äckliga utan att ens förstå varför =(
Ellie: Ja, jag håller med dig. Men svårt att säga emot dem som "säger sig veta.."