• kodarn

Nya Familjeliv - Buggrapportering

Hej alla,

Vi börjar släppa på er till den nya sajten nu, några i taget.

Rapportera här i tråden vilka buggar ni stöter på, så fixar vi så fort som möjligt.

Om ni saknar något på den nya så finns den gamla sidan fortfarande tillgänglig på gamla.familjeliv.se och det finns även länkar från den nya till den gamla så att man enkelt hittar tillbaka om man vill det.

Den gamla kommer att finnas parallellt i minst ett par månader, och vi kommer gå ut med info i god tid innan vi släcker den.

Att fixa:
    Kursiv textformatering i foruminlägg
    Lägg till i mina favoriter felplacerad på mobilvyn i tråden
    Toppmenyn ska ej vara fixed på Android/iOS
    Visa endast-funktionen visar omröstningsresultat efter första sökresultatet vilket gör att första inlägget ser ut som en TS
    Antal nya inlägg i notiser
    Markera som läst på notiser
    Avprenumerera på notiser
    Onlineindikator
    Moderatormeddelanden
    Staplar och procent i omröstningsresultat
    Hover-menyer ofunkar på iPad
    Gå till senast skrivna
    Händelse kopplat till inlägg länkar inte till inlägget direkt utan går bara till tråden
    Länk saknas tillbaka från en grupptråd till gruppen
    Går ej att läsa presentationer för ansökande medlemmar i en grupp
    Mobilsidan scrollar upp sporadiskt

Möjlighet att godkänna/neka följare
    Blockerade ska inte kunna följa
    Ta bort följare (blockera)
    Meddelandemappar
    Bildgallerialbum i personliga gallerierna
    Gå till senast lästa
    Anteckningar i gravidverktyget
    Dölj trådstart-knapp i trådar
    Kryssar man inte i anonym/icke-anonym så bör den varna på befintlig sida istället för efter omladdning

// Jens, utvecklingschef
  • Svar på tråden Nya Familjeliv - Buggrapportering
  • Tom Araya

Fem-sex gånger nu har jag försökt lägga upp en bild i en tråd, det tar typ 5-10 sekunder innan något händer, men när bilden kommer upp i rutan så har inlägget ändrats till 'Starta en ny tråd'.

• nernu

Vad är det här för hemmabygge? Måste uppdatera flera gånger för att kunna se något alls och då får jag fram något jättekonstigt format med rubriker på högersidan istället för vänster och en stor grå ruta med en massa koder över själva inläggen. Och det står icon1-12 ovanför rutan när jag ska skriva.

• j a d e

Jag förstår inte varför ni ställer frågor och lämnar synpunkter till FL här. Ansvariga har ju skitit i denna tråd ett bra tag nu. Världshistoriens längsta kafferast kanske?

• Tom Araya
    j a d e skrev 2015-09-07 13:54:56 följande:

Jag förstår inte varför ni ställer frågor och lämnar synpunkter till FL här. Ansvariga har ju skitit i denna tråd ett bra tag nu. Världshistoriens längsta kafferast kanske?

Har du ett tips om vart man annars ska skriva det så mottar jag det tacksamt.

För någon vecka sedan blev jag avstängd en vecka och ville veta varför, för i texten de hänvisade till fanns text från flera inlägg, varav vissa inte var mina, jag mailade de tre adresserna jag känner till för någon form av administration och support på FL men fick inget svar.
  • j a d e
    Tom Araya skrev 2015-09-07 14:04:09 följande:

Har du ett tips om vart man annars ska skriva det så mottar jag det tacksamt.

För någon vecka sedan blev jag avstängd en vecka och ville veta varför, för i texten de hänvisade till fanns text från flera inlägg, varav vissa inte var mina, jag mailade de tre adresserna jag känner till för någon form av administration och support på FL men fick inget svar.

Föga förvånande. Du har alltså testat support@familjeliv.se? Varför inte använda den här s k Forumvärden annars? Visserligen är väl dennes enda faktiska funktion att starta poänglösa trådar men?

Nej den här sidan har blivit ett skämt.
  • Tom Araya
    j a d e skrev 2015-09-07 14:11:01 följande:
    Föga förvånande. Du har alltså testat [email protected]? Varför inte använda den här s k Forumvärden annars? Visserligen är väl dennes enda faktiska funktion att starta poänglösa trådar men?

Nej den här sidan har blivit ett skämt.
    Japp, support-, forumvärd- och info-familjeliv.

Håller med i övrigt.
    Tom Araya skrev 2015-09-07 14:04:09 följande:
    För någon vecka sedan blev jag avstängd en vecka och ville veta varför...
    Såg ett fel här, ett dygn var det, inte en vecka.

• Ben66

Jag brukar logga in via Facebook på min iphone 6, men idag fungerade det endast en gång på morgonen, nu vid lunchtid går det inte alls?? Rynkar på näsan

• Tom Araya

Nu är det en fördröjning på flera minuter från det att jag får avisering om nya meddelanden i inboxen tills de kommer upp och kan läsas.

• Ben66

Va fan är det som händer Skrikandes
    Har inte lyckats logga in på min mobil över huvud taget.
    Testade att logga in på det gamla FL via Facebook inloggningen men det gick inte heller. Det nya FL är en JÄVLA SKITSIDA.

Ni kan spärra mig om ni inte tycker om det jag tycker om Er...det struntar jag fan i.

• EnAnonumius

Den störta BUGGEN,egentligen, som Familjeliv har är att deras kompakta tystnad och att de vägrar att bemöta folk.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ben66

Varför går det inte att svara på mail i mobilappen?

• Ben66

Hallå..,kan ni vara snälla att fixa så att det går att svara på meddelanden i mobilappen.

• Tom Araya

Jaha, vad hände med alla avatarer? Även mycket bilder i bildtrådar har försvunnit. Vad händer?

• HenryIronstead
    Tom Araya skrev 2015-10-09 12:36:22 följande:
    Jaha, vad hände med alla avatarer? Även mycket bilder i bildtrådar har försvunnit. Vad händer?

Jag kan se alla men jag sitter nu enbart på gamla.familjeliv.se pga att den nya skitsidan är alldeles för buggig för mig. Visserligen finns det negativa saker med att surfa på en platta på gamla. Jag kan bara posta kodade smileys ( typ ;+-+) = ) och jag måste också koda kursiv/fet/understruken stil. Och blankrader. Det, just det, är riktigt jobbigt men det är ännu bättre än nya sidan. Just blankrader önskar jag att den kunde göra automatiskt.

Hur som helst, vill säga att idag hade jag bekymmer med att citera helt plötsligt (fast det fungerar nu). Och är det någon annan som märkt att man efter typ en halvtimme som aktiv ibland kan bli utloggad?
Svar på tråden Nya Familjeliv - Buggrapportering