• Rafael90

Hade du/ditt barn blå ögon när du/det föddes?

Jag har hört att alla barn har blå ögon när de föds och att färgen sen ändras till nåt annat, eller stannar som blå. Jag hade däremot kolsvarta ögon när jag föddes och har det nu med. Hur vanligt är det? Ni med barn kan svara för era barn, har ni inte barn så svara hur det var för dig själv om du vet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du/ditt barn blå ögon när du/det föddes?
  • Bong

Vår dotter föddes med grå/blå ögon. När hon var runt 6 månader började de dra mot brunt. Innan hon fyllde 1 var de chokladbruna och är så än idag när hon är 4.

• Eisa

Nej de såg mörkgrå ut.

Idag bruna.

• Kereza

Japp, jag föddes med blå ögon - det är fortfarande blå, men ljusare nu.

Min lillebror föddes med blå ögon - riktigt marin-svart-blå; de såg svarta ut i vissa vinklar, och med ljus i närheten såg man att de var mööörkt, mööörkt blå. De blev mörkbruna efter ett tag. 

• Kräk

Ja, både mina och alla mina fyra barns ögon har varit riktigt mörkblå när jag/de föddes. Efter ett tag ändrade de färg till skiffergrå och efter några veckor - nån månad blev de mörkbruna.

• HWR

Båda barnen föddes med mörkblå ögon. Nu är minstingens ögon klarblå medans storas ögon blir grönare för varje år (de är 3 och 4,5 år)

• mona83

Både ja och nej, första barnet föddes med mörk bruna ögon och andra barnet föddes med blå ögon. Ingen av dom har ändrat färg.

L.O.V.E
  • Barbamama08

Njae, nu var det ju ganska uppenbart att barnet skulle få bruna ögon. Det var väl mer åt det gråa hållet kanske, men nog tyckte jag att man kunde se att de skiftade i brunt. På en bild vi tog vet jag att de ser de blåa ut, men kameran måste ha fångat in något konstigt ljus för jag tyckte aldrig att de såg så där blåa ut på riktigt.

• Mellanmjölkens land

Bägge föddes med blå ögon. Äldstas ögon började skifta färg runt 2,5-3 och var ett tag nästan läskigt gula men nu har de gått vidare till nån ganska obestämd färg (grå-blå-gröna) och jag tror inte de fått sin slutgiltiga färg än.

Yngsta är bara 1 år och har fortfarande blå ögon

Jag har grå ögon, min mamma blåa, sambon har gröna, hans mamma och syster har blå och hans pappa bruna

• fluu

Hon har alltid haft blåa ögon. Jag med.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Dock har vi båda fått ljusare blå färg med tiden.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hade du/ditt barn blå ögon när du/det föddes?