• Clanica

Kanarieöarna över jul

Jag och mina två barn 8 resp 5 år funderar på att tillsammans med mormor & hennes man spendera julen på Kanarieöarna.

Har aldrig varit dör och är lite nyfiken på om någon varit  i maspalomas dit vi planerar att åka? Hur är värmen den tiden, går det att bada i havet osv?

Åker troligtvis med Fritidsresor pga bra flygtider och då finns det tre hotell vi funderar på:

Dunas maspalomas
    Maspalomas Princess
    Koala lägenhetshotell

Någon som har erfarenhet av något av dom??

• Svar på tråden Kanarieöarna över jul
  • Festbruden

Jag har själv varit i Kanarieöarna det är underbart! Ett ställe jag rekommenderar är Bahía feliz det är barnvänligt och trevlig personal. Men det är väldigt stenigt där men det går att bada i havet det är fantastiskt så jag tycker ni ska passa på att åka till gran canaria tycker jag iallafall

• petra11

Vi var på Koala för två år sen. Helt okej! Vi hade halvpension och maten var väl inte så jätterolig, men ok. Fina lägenheter. En uppvärmd pool, de andra för kalla. Havet oxå kallt. Har även varit på Bahia flera gånger, väldigt fint område. Men blåsigt! När jag påpekade det så sa de "ja men den varma delen av gran canaria är ju på andra sidan" varför står inte sånt i katalogen?! Man vill ju ha värme om man lämnar vintersverige! :)

• Virre1979

Puerto rico är oftast varmast, kan vara blåsigt på vissa delar av Kanarieöarna, men brukar vara ganska varmt ändå.

Svar på tråden Kanarieöarna över jul