• Emiliamim

Tvingas åka utomlands är Ok?!

Mina föräldrar tvingar mej åka till Libanon med dom när jag absolut inte vill, mina andra syskon behöver inte följa med om dom inte vill men jag där emot ska dom tvinga. Men jag vägrar, vill verkligen inte åka dit. Är 14 år.. Är det ok om dom tvingar mej åka med dom?
    Behöver lite åsikter..

• Svar på tråden Tvingas åka utomlands är Ok?!
  • Emiliamim
    Carro68 skrev 2014-06-18 21:00:15 följande:

hur gamla är dina syskon?

Har 4 syskon..8 år, 11 år, 16 år, 18 år. 
  • Emiliamim
    MxMeNow skrev 2014-06-18 21:02:03 följande:

Du är 14, ett barn, så ja! Du måste göra som dom säger.

Mina småsyskon som är 8 och 11 behöver inte åka? så det är det som är konstigt:/
  • vampyria2

Får jag gissa på att tråden kommer snart att börja handla om att du tror att de ska gifta bort dig?

• MxMeNow
    vampyria2 skrev 2014-06-18 21:11:25 följande:
    Får jag gissa på att tråden kommer snart att börja handla om att du tror att de ska gifta bort dig?

• Carro68
    Emiliamim skrev 2014-06-18 21:08:04 följande:
    Mina småsyskon som är 8 och 11 behöver inte åka? så det är det som är konstigt:/

precis det jag tyckte va konstigt, därför jag undrande om åldern.

är du rädd för att åka dit? jag menar känns det som att nåt inte stämmer?
  • Emiliamim
    Carro68 skrev 2014-06-18 21:12:51 följande:

precis det jag tyckte va konstigt, därför jag undrande om åldern.

är du rädd för att åka dit? jag menar känns det som att nåt inte stämmer?
    Det är lite oroligt där nere. Sen är vi där varje år på sommaren i 2 månader, och jag vill liksom oxå ha en sommar i sverige.. 
  • Emiliamim
    vampyria2 skrev 2014-06-18 21:11:25 följande:

Skulle inte förvånat mej om min pappa skulle velat gifta bort mej.. Men man vet aldrig:/
  • vampyria2
    Emiliamim skrev 2014-06-18 21:19:10 följande:
    Skulle inte förvånat mej om min pappa skulle velat gifta bort mej.. Men man vet aldrig:/
    Som sagt
    Men tyvärr så är du bara 14 år och de bestämmer över dig så det finns nog inte mycket att göra åt saken.
  • Emiliamim
    vampyria2 skrev 2014-06-18 21:27:32 följande:
    Som sagt
    Men tyvärr så är du bara 14 år och de bestämmer över dig så det finns nog inte mycket att göra åt saken.
    Ja fast det är konstigt att mina 3 andra syskon behöver inte följa med.. 
    Kan fatta att min syster som är 18år behöver inte följa med. Men dom andra är lite konstigt..
  • Carro68
    vampyria2 skrev 2014-06-18 21:27:32 följande:
    Som sagt

shit va iskallt svar. är hon orolig så ska hon ju såklart kontakta soc, kurator eller nåt.
  • Emiliamim
    Currykoalan skrev 2014-06-18 21:45:39 följande:

Var ska dina 8 och 11 åriga syskon vara någonstans under de två månaderna?

Hemma med mina andra syskon.. Det är bara just Jag som ska/måste med-,-
  • Nataliem

hej sister(jag e hon som är 18 år), tycker inte att det är okej att skriva att du tror att pappa kommer gifta bort oss..han skulle aldrig göra så. och det är falskt att det bara är du som ska åka. Jag ska också med, men dom tvingar dig för att du ställer till så många problem,röker,lyssnar aldrig och du är bara 14 år och vi tycker att alla i familjen behöver en paus från bråk varje dag på grund av detta. Så att du,jag o pappa åker. Sluta hitta på och ljug om saker, du utelämnar mycket för att det ska låta som att du har det dåligt. Det har du inte.

Svar på tråden Tvingas åka utomlands är Ok?!