Påven Johanna skrev 2014-06-19 23:28:55 följande:
Ja, barn är olika. Men den största orsaken till att barn inte kan bo växelvis (normalstörda barn) är gissningsvis (ja, jag skriver gissningsvis eftersom jag inte grävt efter några studier, vilket du inte heller verkar ha gjort) föräldrapåverkan.
Ts nick, trådtitel och ursprungsinlägg låter antyda att det inte varit så lätt för dem som familj. Det har garanterat med saken att göra. Så det kan fortfarande och som i många fall röra sig om att ett agerande utifrån föräldrarna. Men det inser du säkert också, när du tänker efter.
Äsch, mitt svar som jag skrev igår kom visst inte med.
Jag är tvärtom övertygad om att varannan v är mer till glädje för de vuxna än för barnen även om vissa barn klarar det bra och de flesta står ut med det för att få träffa båda.
Jg har också för mig att jag läst i ett TS inlägg att barnet behöver en fast punkt, inte flacka omkring som en salig ande och då barnet själv valt mamman så får det bli så.
Att barnet varit 'jäkligt' har antagligen berott på situationen, att flytta fram och tillbaka och då testa barnet (det gör iaf min mans barn, v a r j e gång han kommer) och är påfrestande och jobbigt. Ibland spelar det ingen roll hur man hanterar det, barnet pallar ändå inte.