• babyba

Någon som har liknande tankar efter abort?"vill" bli gravid.

Hej,jag gjorde en abort i vecka 7 för 5 veckor sedan.Är 20 år.

Aborten var helt frivillig och var verkligen det bästa då barnet inte var planerat,klart jag hade lite tankar om att behålla o velade lite men insåg att abort var det bästa och kände mig så lättad när aborten var gjord och alla jobbiga symtom var borta,
    börjar fundera på om jag bara ville göra abort för jag inte orkade vara gravid pga symtomen:S

Kommer ju såklart inte vara så oansvarig så jag kör oskyddat igen jag VET ju att jag inte vill ha barn NU
    ,men ändå så vill en del av mig bli gravid igen,jag vet inte varför men det har blivit så efter aborten,har aldrig haft barnlängtan och tycker inte om andras barn men jag är säker på att jag skulle tycka om mitt eget och börjar tänka på hur de skulle blivit om jag inte tog bort den i magen...
    ja ville väl mest dela med mig av mina tankar och kolla om någon kännt liknande?
    Funderar på om det är någon slags instinkt ?

• Svar på tråden Någon som har liknande tankar efter abort?"vill" bli gravid.
  • Anonym (Samma här)

Känner absolut igen mig. skulle varit gravid i v 38 om jag inte gjort abort. Skillnaden då jämfört med nu är dock att jag nu har en pojkvän som jag vill ha en framtid med. Är dock inget jag pratat med honom om än. Men oj vad jag längtar efter att få ett nytt plus..........

• Anonym (Inte ensam)

Jag gjorde abort v14 med mycket komplikationer.

Det var några veckor sedan och jag känner nu - varför inte?
    Är 25+ men känner att eftersom jag nyss gjorde abort och det inte va enkelt så SKÄMS jag som fan över att bli gravid igen.

Herregud varför tänker jag såhär ens?

• anaugh

Jag kan förstå exakt hur du känner. Jag gjorde en abort när jag var 21 och bodde utomlands. Jag visste att det var det rätta beslutet eftersom vi båda var unga och inte hade stabila jobb. Men efter aborten kände jag mycket skuld och en längtan av att bli gravid igen. Jag tror jag tänkte att det kunde göra upp för vad jag hade gjort. Även om jag också visste att det inte var något fel i det. Så varje månad började jag planera att under min ägglossning att nu kan vi ha oskyddat sex och bli gravida igen. Men när det väl var dags så ville jag inte längre. För jag ville helt enkelt inte ha barn just nu. Och det var exakt därför jag gjorde aborten i första hand. Jag tror det vara var något jag hade fått för mig att det skulle hjälpa med sorgen jag kände. Att få det ogjort på något sätt. 
    Jag hade också väldigt starka symtomet och när de försvann blev det som en tomhet, men jag tror den moderkänslan man får så tidigt, kan sitta kvar ganska länge och man får en längtan till ett barn och börjar ifrågasätta sitt beslut mycket.

En abort är sjukt jobbigt att gå igenom och jag tror det enda man kan göra är att ge det den tid man behöver för att få sörja och bearbeta det på sitt sätt.

• Sephrenia89

Skiljer mig från #3 känner ingen skuld för aborten jag gjorde, vill ha barn men ansåg att der inte blev bra just nu och känner då skamkänslor över att bli gravid igen.

Och egentligen varför inte just nu, visst jag pluggar men inget sammanhängande yrkesstudie utan bara upp betyg och pojkvännen har jobb och är ett par år äldre.. jag är fjantig och ser problem som egentligen inte finns.

Svar på tråden Någon som har liknande tankar efter abort?"vill" bli gravid.