• Gdh

    Philips Avent Natural dinappar - Hjälp

    Hej alla kloka människor på FL

    Funderar på att börja pumpa lite, och har tittat på avent natural flaskorna, (har en avent pump)

    i vilket fall, det finns typ 4 olika dinappar (olika snabba flöden), men jag fattar inte vilken av dessa som är tänkt att använda om man enbart tänker köra bröstmjölk, lyckades hitta nån engelsk info om att nån av napparna med snabbare flöde var tänkt för välling typ, men det är det ända. Bara massa tjat om hur naturlig å überbra o superbäst o jätte lik tuttar de där napparna är, men ingen info om VARFÖR det behövs olika flöden o vad det är tänk att man ska använda dessa till.

    Nån vis människa här inne som vet?

    Bebis är 4 månader... (om det nu är så att 3+ o det där spelar roll)

    Annars får jag helt enkelt köpa en medela calma..

  • Svar på tråden Philips Avent Natural dinappar - Hjälp
  • Skärin

    Enligt min förpackning Newborn starter set från philips avent ska du använda nr 3 tills barnet är 6 månader och då byta till 4. Det finns även en som heter 3 som är för tjockare vätskor, men inte den alltså.

  • Kaktus

    Vi använder avent-flaskor till vår tremånaders. Använder dinapp nr 1 till både bröstmjölk och ersättning. Har 2:or hemma också men sonen har inte visat tecken på att vilja byta. Skulle börja med nr 1 om jag var du. Märker du att bebisen blir frustrerad så kan du ju alltid köpa till nr 2. Har dock svårt att tro det om du har helammat hittills.

  • Tamousha84

    Jag pumpar och delammar min son på 2 månader och använder bara avents natural flaskor som jag ger bröstmjölken i. Har precis gått över från 1:an till 2:an och det går ganska bra, förutom att det ibland går lite för fort och han kräks lite, men nu börjar han vänja sig. När man ger bröstmjölk i dessa flaskor ska man ha ett något mindre hål hellre än större eftersom bröstmjölk är lite tunnare än ersättning. Från vad jag läst i ditt inlägg skulle jag gissa att 2:an skulle vara lagom att börja med för ditt barn. Sen kan jag också rekommendera avent naturals flaska med anti-kolik ventil, den är toppen!

  • Tamousha84

    Vill tillägga att det finns olika storlekar eftersom ett för snabbt flöde kan göra att barnet äter för fort och mycket och kräks, sväljer luft och får ont i magen. Sen är ju barn olika- vissa klarar av att äta snabbt och större mängder, andra villa ha lite,ofta och långsammare flöde, då tycker jag 1:an funkar bra till exempel.

  • Anonym (Går utmärkt)

    Min 2 månaders får 3an och h×n bev frustrerad när det rann långsamt. 1an använde vi aldrig.

Svar på tråden Philips Avent Natural dinappar - Hjälp