• lyckliogajag

    Embryo transfer

    Äntligen är den stora och efterlängtade dagen inne.
    Började i Nov-13 med spermiekvalite utredning.
    Sen väntan på det svaret som visade att dom var inte simkunniga och var väldigt få. Inget att göra åt det tänkte vi utan axepterade läget att det får bli IVF. ( Hade en privat läkare som inte borde syssla med människor) detta tog till Januari. Fick tid båda två och då kollande läkaren mig med ultra samt tog AMH. Enligt Ultra såg allt normalt ut och det skulle troligen inte vara några problem med att använda mina ägg och min partners sperma. Veckorna gick och vi väntade på AMH testet, till slut ringer jag upp läkaren och får då en telefontid 3 dagar senare kl 11,30 ( ca 3,5 v efter testet) går med telefonen i handen på jobbet hela tiden men ingen ringer. Till slut ringer läkaren kl 17 och det samtalet var ca 0,5-1 min långt. Han säger kort o gott att några barn kommer ni inte att få och det finns inget att göra åt det. Trodde ärligt att jorden försvann under mig. Detta var en fredag så efter många tårar och lite sömn under helgen beslutar vi oss för att begära ut journalerna från den privata gynekologen i Skövde och tar kontakt med NORDIC IVF i GÖTEBORG. Får en tid och åker ner och träffar dom men tyvärr så är mina äggreserver för små.
    Börjar nu fundera på att lämna min sambo av anledningen att jag inte kommer kunna ge honom ngt barn och det var just den saken som var en tung vågskål för honom när vi träffades. Han var 33 o jag 41.
    Men dessa tankar var naturliga enligt läkare/terapeut när man får så här stora besked. Men skam den som ger sig. Började att fundera på äggdonation med partnerns sperma ( detta nämnde inte varken läkaren i Skövde el Nordic IVF i Gbg)
    Bakslag igen för jag var för gammal. Har hittills lagt ut ca 2500:- Slet mitt hår ännu en gång men började då leta på nätet och hittade AVA klinik i Riga. Mailade till dom och fick en kordinator vid namn Veronika. Och ja jag vet att dom lever på detta men hade jag fått 10% av det bemötandet i Sverige hade jag inte berättat om hur dom behandlar människor. Veronika är en otrolig kvinna som stöttar och informerar. Vi tar beslut att genom föra detta och får då välja på 2 olika donatorer, får datum för när ultraljud ska göras och vilka mediciner jag behöver, nu kommer problem igen. Att hitta en läkare nära mig som kan göra ultra o skriva recept. Detta löste sig till slut annars hade det kostar mig 1300:-/gång per Ultra samt 3500:- i mediciner. Sen nästa omgång mediciner omkring
    10 000:-. Som vi väntade på första ultra och fick mailet att du kan nu ta sprutan och när mensen kommer så börjar du med progynon och nytt ultra. För att inte tala om när jag gjorde sista ulta fred 13/6 och får svar från Riga att vi ser fram mot att träffa er på tisdag 17/6 då äggdonatorn lämnar ägg och då ska min partner lämna spermie. Sagt o gjort hem och köpa biljetter och boka hotell.
    Tisdagen kom och vi blev så bra bemötta och har nu varit i Riga sen dess.Fick på onsd veta att det var 13 befruktade ägg, torsdagen var det 10 kvar Så om 4 timmar kl 12 ska embryo transplantation ske. Tänk vad vi har längtat och väntat. Så nu är det nära.

  • Svar på tråden Embryo transfer
  • mizis
    lyckliogajag skrev 2014-06-28 21:36:57 följande:

    Idag plussade vi på gravtestet så lyckan är stor


    Stort grattis!!! Underbart :)!!
Svar på tråden Embryo transfer