• HallonAnna

    Mens efter cerazette!

    Hej!

    I lördags tog jag mitt sista piller (cerazette), efter 2,5 års användning. Har under dessa år haft någon slags "mens" nästan varje månad. Men iaf så fick jag nu, bara 3-4 dagar efter pillerstopp, mens. Kan man komma igång så snabbt efter pillerstopp?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Mens efter cerazette!
  • HallonAnna
    lilljohansson skrev 2014-06-20 11:56:06 följande:

    jag åt cerazette förut.. slutade 1 april o mensen kom 8 april.. inte haft nån mens nästan under ca 6 år..


    Har du haft regelbunden efter det då?
  • Fjärilslarv

    klart du kan =).

    Alla är vi olika, för mig tog det tre månader innan mensen kom igång och nu tre månader efter det är den regelbunden =).

  • Krishna

    Jag fick min mens ungefär 3 veckor efter sista pillret och då hade jag ätit pillren i 1 1/2 år utan minsta blödning. Hade ett uppehåll tidigare efter flera års brukning av pillren och då tog det 1 1/2 år innan jag fick mens.

    Verkar vara väldigt olika.

  • HallonAnna

    Tack för alla svar!

    Slutade med cerazette 15/6, fick blödning 18-23/6, fick positivt på ägglossningstest 26/6, då borde bim ha varit 10/7, men ingen mens har kommit och negativt graviditetstest. Fattar nada! Jag vet att mensen kan vara knasig och så efter pillerstopp, men hade ju tydligen ägglossning för 3 veckor sen, borde inte mensen komma efter det?

  • Annalinea

    jag slutade med mina cerazette den 4 juli och skulle fått mens den 9e men fortfarande inget... haft regelbundet med 30 dagars mellanrum under hela tiden jag ätit dem. fattar nada :P

  • mallabusen

    Jag slutade med Cerazette förra måndagen 20/4 och fick min mens på torsdagen 23/4. Är det normalt att det går såfort? Nån som varit med om det?

    Har känt biverkningarna som många för med illamående & yrsel..

  • er123

    Jag har ätit cerazette också snart 3 år, då jag slutade för ca 3 veckor sedan, haft oskyddat sedan dess. Har inte fått någon mens alls under dessa 3 veckor utan däremot väldigt ont i brösten så jag knappt kan ha på mig BH, brösten växer även bröstvårtorna, vet inte om det är kroppen som avreagerar sig eller något skulle gärna veta hur det var för er när ni slutade :)

Svar på tråden Mens efter cerazette!