• Anonym (Ensam)

Fler som sitter ofrivilligt ensamma på midsommar?

Ännu en högtid som bör firas med de nära och kära, och här sitter jag och 4-åringen alldeles ensamma. 4-åringens fråga: Varför vill ingen fira med oss?
    Jag bröt ihop och bara ryckte på axlarna för jag har inget bra svar på det.. 

Så nu sitter jag här på familjeliv och undrar om det finns fler än jag som av någon anledning har blivit uteslutna och sitter ensam ikväll..?

• Svar på tråden Fler som sitter ofrivilligt ensamma på midsommar?
  • Jeaninne
    Anonym (Samma) skrev 2014-06-28 20:54:57 följande:

Nu tänker jag vara tidigt ute.
    Någon som vet att den kommer att sitta ensam vid jul?
    Gärna barnfamilj.

Jättebra initiativ! Hoppas att de ensamma männen och ensamma mammorna som brukar beklaga sig här, hakar på nu! Och att ni kan ha en förstående och förlåtande atmosfär, så att människor som är ovana vid fester och människor överhuvudtaget inte behöver vara rädda för att göra bort sig.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Samma) skrev 2014-06-28 20:54:57 följande:
    Nu tänker jag vara tidigt ute.

Någon som vet att den kommer att sitta ensam vid jul?

Gärna barnfamilj.

Jag brukar åka skidor i alperna över jul men gör jag inte det kommer jag förmodligen att vara ensam. Har inga barn själv men skulle tycka det var kul att fira med barn.
  • Anonym (Malin)

Offivilligt bland folk här. Enda drömmen dagligen är att vakna upp ensam men de kan aldrig ske

• Anonym (Man)

Jag är ensam denna midsommar liksom de senaste 8 midsomrarna. Åkt ut på en skärgårdsö med jordgubbar och tält. Det får vara mitt firande.

• Anonym (HL)

Är hemma själv och lider, kär och olycklig.

• Anonym (Ganska ensam)

Både och. Har ingen att vara med, de som kanske skulle gå med på det, vill jag inte träffa. 

• Anonym (Frivillig (en)samhet)

Jag har väl motsatt situation, där jag frivilligt sitter ensam trots att jag blev bjuden på en riktigt fin grej som hade gjort starkt avtryck och bestående minne. Jag valde att tacka nej och att frossa i min egen ensamhet som jag ofta gör. Trots detta val kan jag känna mig ensam på något sätt, för att jag har den personligheten att jag hellre väljer bort människor och upplevelser än eget sällskap. Har blivit mer introvert med åren och drar mig mer och mer undan. Jag har det å andra sidan väldigt trevligt i mitt eget sällskap och är kreativ och aktiv i min ensamhet så saknar sällan sällskap.

Anonym (Man) skrev 2023-06-23 16:15:14 följande:

Jag är ensam denna midsommar liksom de senaste 8 midsomrarna. Åkt ut på en skärgårdsö med jordgubbar och tält. Det får vara mitt firande.

Vad härligt det låter och att du värdesätter dig själv och gör det bästa av det:)

TREVLIG MIDSOMMAR!
  • Landskrona1

Hej
    Vi vuxet barn som lämnat boet. 
    Så nu sitter man här.själv :(

Önskar alla läsare en trevlig midsommar

• Anonym (Man)
    Anonym (Frivillig (en)samhet) skrev 2023-06-23 17:01:06 följande:
    Vad härligt det låter och att du värdesätter dig själv och gör det bästa av det:)

TREVLIG MIDSOMMAR!
    Ja om ingen annan värdesätter mig måste jag ju göra det i alla fall.
    Trevig midsommar till dig med!!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kram) skrev 2023-06-23 18:05:23 följande:

till alla ensamma idag  // {#emotions_dlg.flower}

Tack!!!
    Anonym (Man) skrev 2023-06-23 18:38:44 följande:
    Ja om ingen annan värdesätter mig måste jag ju göra det i alla fall.
    Trevig midsommar till dig med!!
    Ja men många slutar leva och gör precis tvärtom och saknar all motivation i avsaknad av andra. Så eloge och SKÅL till dig!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frivillig (en)samhet) skrev 2023-06-23 18:59:42 följande:
    Ja men många slutar leva och gör precis tvärtom och saknar all motivation i avsaknad av andra. Så eloge och SKÅL till dig!
    Tack!! Jo jag vill göra det bästa jag kan av läget.
Svar på tråden Fler som sitter ofrivilligt ensamma på midsommar?