Har för trångt bäcken något med längd att göra?
Ok, nu är det som så att jag är superorolig nu över förlossningen.
Mitt sf-mått har varit stort hela tiden och jag ligger över översta kurvan, har fått göra två TUL som visserligen visar på normalstor bebis +4% första gången, +8% andra gången i v 32. Fostervattenmängd normalt.
Ändå har jag en superstor mage som bara växer och växer, sist var jag på bm-besök i onsdags och som vnligt mätte måttet högt över. De skulle rådgöra med en läkare om jag skulle göra fler TUL.
Grejen är att jag är kort 1.53 och jag litar INTE på det här med TUL då dels min syster uppskattade de till att hennes bebis skulle väga 3800, ut kom hon 4600 med kejsarsnitt. Sedan har jag en kompis som de påstod att sonen skulle väga 5000kg, istället vägde han 3700 när han kom ut. Har även läst om att de är rätt opålitliga dessa TUL.
Är livrädd för att bebisen i själva verket är betydligt större än vad de fått fram, och jag som är så väldigt kort. Borde jag fråga om snitt? Har trångt bäcken något med ens längd att göra eller inte?
Vet inte hur jag ska förhålla mig, magen växer konstant och det känns som bebis fyller upp hela magen och är stor. Är livrädd att bebisen ska fastna och dö vid förlossningen
Hur ska jag göra? Fråga om snittsamtal? Är i v 34+6 när jag ska till bm nästa gång så det känns sent.