• Äldre 22 Jun 13:21
    2107 visningar
    3 svar
    3
    2107

    Tips till nybörjare!!

    Jag har precis börjat lite smått på scrapooking å jag tycker det verkar så kul.
    Nu då skulle jag behöva tips på vad man faktiskt behöver, vart det finns och vad det kostar??


    Har några sådana scrapboookingpapper, lite dubbelhäftande tejp och sax plus bara lite dekorationer.

    Men känner att jag kommer inte så långt på detta och behöver därför tips. Jag har inte massa pengar i madrassen så det får inte vara allt för dyrt.

    Sen vill jag gärna ha lite inspiration och kanske någon beskrivning på något fint, men väldigt enkelt som en nybörjare fixar !! 

  • Svar på tråden Tips till nybörjare!!
  • Äldre 22 Jun 14:27
    #1

    Tradera kan man ofta fynda på :) jag tycker det är svårt att råda om vad du ska köpa, för mig har allt gått i perioder, men embossing är ju fint, eylets och brads är sånt man kan ha till mycket... Kolla upp om det finns nån grupp som brukar träffas och pyssla tillsammans där du bor då kan man låna tex stämplar och sånt av varandra. Sen finns det ju mässor här och där ibland. Var bor du?

  • Äldre 22 Jun 15:23
    #2

    Jag bor i Nässjö, ganska nyinflyttad.
    Ska kolla upp dina tips.

  • Äldre 18 Sep 17:52
    #3

    Kul att du hittat scrapbooking! Jag är själv relativ ny inom området :)

    Svårt att tipsa om vad som behövs...En skärmaskin är bra och användbart. Nybörjare brukar alltid få tipset att inte köpa på sig för mycket grejer i början innan man hittat sin stil. Jag håller med om det. Samtidigt är det svårt att hitta sin stil om man inte prövar sig fram.

    Jag började med LO och nu gör jag nästan bara kort och minialbum och för detta "krävs" lite olika saker.

    Att hitta andra med samma intressen är alltid skoj. Sedan tipsar jag också om att kolla runt på nätet och få inspiration.

Svar på tråden Tips till nybörjare!!