• Anonym (Truewarrior)

Stämd av narcisst/psykpat men har ej rättsskydd/rättshjälp, hur göra?

Hej

Jag har blivit stämd angående boende/vårdnad av mitt barns far och har ej rättsskydd/rättshjälp. I detta fall kan jag ej medge hans yrkande, då han (enligt mig, ej diagnostiserad) har psykopatiska drag som uppkommer i skov. Det har även förekommit våld och mycket finns dokumenterat även om det ej lett till åtal etc.  Vi har tidigare varit i process.

Jag måste kämpa för mitt barn, men hur göra utan rättsskydd? Vad jag förstått kan det bli kostsamt, men det kan bli än mer kostsamt att ge vika för en psykopat. Någon som har erfarenhet/tips?
    Företräda sig själv?

Något som har något peppande i detta läge?

Mottages tacksamt

• Svar på tråden Stämd av narcisst/psykpat men har ej rättsskydd/rättshjälp, hur göra?
  • Anonym (m)

Inte peppande men peprande, varför har du skaffat barn med en sån stjärna när du kunde skaffa barn med en stabil och trevlig man? Har du själv också lite psykopatiska drag måntro?

• Långbenopluto

Varför har du ingen rättshjälp? Det har ju alla med hemförsäkring.... och det har ju alla som har ansvar över barn, eller??

• Anonym (s)

Såklart man inte vet från början ifall någon är psykopat eller inte, det kan ta år att inse....Tror du det hjälper att höra, varför skaffade du barn med en sån man?
    Vissa har tur i livet, andra inte.
    Kämpa på TS!

• Anonym (Min verklighet)
    Korpen skrev 2014-06-23 10:08:33 följande:

Varför har du ingen rättshjälp? Det har ju alla med hemförsäkring.... och det har ju alla som har ansvar över barn, eller??

Jag kan tala om varför JAG måste betala ur egen ficka

"Min" psykopat stal min post och såg till att jag inte fick påminnelser, bekräftelser osv i rätt tid så jag har ett glapp på tre månader i min hemförsäkring.

Kontentan - ingen rättshjälp...

• Vardagligen

Hej!

Jag är i ungefär samma situation och står och velar mellan pest eller kolera. Ska jag ge upp på en gång eller bli ruinerad först och sedan tvingas ge upp för att ekonomin inte räcker till försvar.

Är det ren idioti att försöka försvara sig själv i rätten? Våga förlita sig på att familjerättsutredningen pratar till min fördel med mitt barns andra förälder som orosanmälts av skolkurator och polisanmäld av soc för barnmisshandel (men nerlagt i brist på bevis), skuldbelägger barnet och mig och totalt oförmögen att se någon som helst egen delaktighet (genomgående i alla år och möter all kritik med hån, kränkningar, projektioner eller aggression varvid narcissism är naturligt att anta), vägrat konsekvent all dialog och samarbetssamtal och avbrutit familjebehandlingen? Jag tror jag kan bevisa en hel del men det är väl där den svåra biten kommer i rättegång.

Berätta gärna hur det gått för dig liksom andra som har erfarenhet.

Kämpar för att hålla mig över ytan för går jag in i en riktigt kraftig depression så är väl racet helt kört för då har advokaten säkert vatten på kvarn.

• Anonym (Känner)

Allt för många på denna sida stressar med psykopatdiagnosen!

Har du konkreta exempel på Fds psykopatiska beteende ?

Och när du hänvisar till dokumenterad misshandel så måste jag ställa mig undrande till varför polisen inte gått vidare i saken?

När du säger dokumenterad misshandel, menar du då att du har kalla bevis på att så är fallet och att polisen trotts detta inte tar dig på allvar?!

Jag blir så jäkla upprörd på alla m,, som kommer undan med vad som helst!

Svar på tråden Stämd av narcisst/psykpat men har ej rättsskydd/rättshjälp, hur göra?