3 barns mammor se hit!
Är lite nyfiken på hur tätt ni har mellan barnen och hur de är att va 3 barns mamma? Var de större omställning mellan 1 och 2 eller mellan 2 och 3? :)
Är lite nyfiken på hur tätt ni har mellan barnen och hur de är att va 3 barns mamma? Var de större omställning mellan 1 och 2 eller mellan 2 och 3? :)
Jag har tre pojkar i åldern 1-6 år.
Det är 16 månader mellan mina äldsta pojkar som idag är 6,5 respektive drygt 5 år. Yngsta fyllde 1 år igår.
Att få barn tre var bara positivt. De stora har inte varit något annat än världens mest kärleksfulla och omsorgsfulla storebröderna man kan tänka sig. De är ju även så pass stora att de förstår att en nyföding inte kan vänta. Ibland har det varit någon suck om "Ah, ska han amma nu igen, kan du inte amma på vägen så att vi kommer iväg!" men det är liksom allt. De äldsta är ju så tajta också och de har ju alltid brorsan att leka med.
Så fort minstingen har varit ledsen så har de varit hos honom snabbt för att göra honom glad. De leker med honom - försiktigt - de hjälper gärna till med kläder, mat och allt annat.
Jag tyckte att det periodvis var tufft med två barn. Kanske för att det var tätt mellan dem och för att jag helt enkelt var ovan vid att inte alltid kunna ge mitt barn full uppmärksamhet där och nu. Kände mig periodvis otillräcklig. Med ett par års erfarenhet av flera barn så vet jag ju att en del av syskonskap är just att dela och att det även innebär att man kan få vänta en stund i respekt för den andre. Och att det inte är av ondo.
Tre täta barn hade dock inte varit något för mig. Att få en liten trea lite senare har däremot varit helt perfekt . Men vi är ju alla olika
.
Jag har tre killar som är födda april-10, augusti-11 och juli-13. Är alltså 16 månader mellan 1:an och 2:an och 23 månader mellan 2:an och 3:an... Mellan 1:an och 3:an är det 3 år och 3 mån så det är tätt mellan allihopa.
Den största omställningen var att få barn nummer två tycker jag, nu med trean så är man så van och rutinerad, och bebisen hänger med på det mesta. Vi har inte haft mycket svartsjuka heller, det har varit någon gång att äldsta säger till själv att han vill vara lite ensam med oss (föräldrarna) och då försöker vi ordna det.
Mina barn är födda jan -04, jan -05 och mars -06. Jag tyckte största omställningen var mellan 1 till 2 barn. Jag hade lätta småbarnsår, alla har sovit hela nätter vid ca 2 mån ålder, så jag har inte behövt vara trött vilket troligtvis är den största anledningen att jag tyckte de första åren var lätta. Nu tycker jag livet mest handlar om konflikt hantering .
Jag har 3.
Första barnet föddes -04, andra -10, och minsta är född -12:)
Jag tycker att största omställningen var från 2-3. Jag tror att det beror på att min äldsta var 6 år när mellan kom. Mellan sonen har flera handikapp så när minsta kom vart det svårt att dela upp och få tid till alla.
Idag fungerar det riktigt bra då mellan och minsta är på samma utvecklingsnivå.
Tre barn är enl. Mig helt perfekt. Vi känner oss hela som familj:)
Tre år mellan varje. Mycket smidigt.
Ha iofs fyra.
De är födda maj 2006
September 2008
November 2010
Januari 2013.
Tyckte faktiskt inte det va så stor skillnad att gå från två till tre, bara positivt.
Va nog större omställning från en till två
Tre tätt, drygt 4år mellan yngsta (4mån) och äldsta. Har alltid önskat oss tre barn och nu känns familjen komplett. Storebröderna är så snälla mot sin syster. Lillan är en mycket lättsam bebis som sover, äter och är nöjd men förstår att det blir mer full fart när hon blir äldre. Pojkarna är bra kompisar men bråkar/busar förstås också. Men vi är lyckliga och glada över att ha 3 barn tätt.
Tre tätt, drygt 4år mellan yngsta (4mån) och äldsta. Har alltid önskat oss tre barn och nu känns familjen komplett. Storebröderna är så snälla mot sin syster. Lillan är en mycket lättsam bebis som sover, äter och är nöjd men förstår att det blir mer full fart när hon blir äldre. Pojkarna är bra kompisar men bråkar/busar förstås också. Men vi är lyckliga och glada över att ha 3 barn tätt.
3 barn födda 2005, 2007 och 2011 - 3an har bara hängt med - och det var smidigt att syskonen var ganska "stora" när han kom - då var det nog större omställning när tvåan kom eftersom syskonet bara var 2 år - fast även det funkade bra!
Jag har tre barn födda 92, 95 och 03.
Största omställningen var nog från 1 till 2 skulle jag tro eftersom det var så liten åldersskillnad dem emellan. Trea var lättast.
Att vara trebarnsmamma är väl som att vara mamma i detstora hela.
Tre flickor. Födda 08, 10 och 13. Största skillnaden känns just nu som från 2-3. Vi hade det ganska ordnat och livet började lunka på och så slängde vi in en till i smeten och fick kaos. Trean är ändå en glad och nöjd unge så jag är tacksam medan jag vadar i röran här hemma som vi inte hinner med alls. Hoppas det ska bli lite bättre med tiden, det har det ju blivit förut.
Jag har också fyra barn men svara ändå :p
Största omställningen var för mig som många andra här skriver mellan ettan och tvåan, de andra två har allt bara runnit på man vet vad det handlar om.
Mina barn är 22, 20, 12 och 6 år...jag skulle pippsa alla att ha några år mellan barnen, då hinner man njuta av dem fullt ut efter som de äldre är just lite äldre och har annat att göra än att hänga efter mamma hela dagarna :)
Jag har tre pojkar födda -06, -09 och -13. Störst omställning var det helt klart från 1 till 2 barn. Däremot inte sagt att det har varit helt problemfritt att gå från 2 till 3 barn. Den största utmaningen har nog varit att få två föräldrar att räcka till tre barn. Däremot är jag betydligt mer laid back den här gången.
Spännande :) Vi vill gärna ha ett till barn. Gärna om ett par år eller ja när yngsta är kanske 3-4. Då är stora 5-6, vad tror ni om det?
Mina är födda -00 -05 -14 har några år emellan så allt funkar kanon. .men vill ha en till. .minsta är bara 4 mån men känner redan att jag vill ha en till. .!!!!! :D vill ha en stor familj med massa kärlek. .!!! <3