Söker råd och tips om hur man kan lyckas
Hej!
Jag och min sambo har försökt att bli gravida i över ett år nu men inget har hänt.
Trodde aldrig det skulle vara så här svårt
Vi väntar på en tid hos gynekologen men det är lång väntan och då var det bara jag som skulle undersökas. Undersöks inte mannen?
På nätet kan man hitta massa information men jag vet inte riktigt vad jag ska ta till mig.
Det jag undrar över är hur man kan hjälpa naturen på traven. Hur har ni gjort med kosten tex?
Hur mycket minskar ni på kaffe? Alkohol? Andra matvaror? Jag har läst att lchf kan hjälpa, någon som äter efter det? Tar ni några extra vitaminer?
Jag försöker minska på kaffet, 1-2 koppar/dag och jag äter vitamintillskott anpassat för gravida.
Jag är inte överviktig utan har ett bmi på runt 19 är 34 år och försöker bli gravid för första gången. Har dock blivit gravid en gång tidigare av ett misstag när jag var 18 som ledde till ett missfall, så jag har ju lyckats på sätt och vis en gång.
Kan psykisk ohälsa påverka? Jag mår bra idag men har varit utbränd, haft depression, ångest, mensrubbningar mm, det enda som fortfarande spökar är den konstanta tröttheten som kommer och går som den vill och känsligheten för stress.