• Anonym (förtvivlad)

Hur går man vidare...?

Hej!

Jag genomgick på min killes önskan en abort av vårt gemensamma barn. Orsaken: att hans äldre syster inte hade skaffat barn ännu. (svårt att få barn).
    Jag ville inte genomföra aborten men inte heller tvinga honom att bli pappa. 
    Nu är sagda syster gravid och nu duger det att skaffa barn... Varför skulle jag vilja det nu? Usch...sur ledsen och bitter i hjärtat..

Tack för ordet, var tvungen att få det ur mig!

• Svar på tråden Hur går man vidare...?
  • Anonym (hmm)

Men usch vad tråkigt att han tvingade dig till det beslutet! Jag tycker inte att det låter som en anledning till abort, att hans syster hade svårt att få barn, men men... Det som är jobbigt nu är ju att du kände dig tvingad till aborten och att att du följer hans vilja om när det är ok eller inte. Det känns ju inte helt jämlikt om jag ska vara ärlig, har ni pratat om hur ni båda känner kring aborten? Du kanske skulle behöva prata med en kurator eller liknande för att bearbeta det hela? Jag kan tyvärr inte ge så bra tröst eller stöd, men jag vill inte att du ska göra som han säger hela tiden. Har ni det bra annars? Kram

Svar på tråden Hur går man vidare...?